Rst S2 Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Heisann! Jeg tengte jeg skulle bygge kasse til min JBL GT4 15",men er så usikker på om hjeg skal gå for lukket eller refleks. Akkurat nå frister det mere med lukket siden JBL anbefaler en kasse på ca 43L. Suben skal drives med en Audison Lrx 1.400,men usikker på om den er god nok. Akkurat nå sitter jeg å ser på bilbatteri og kondensator..men vet ikke helt. Noen som kan komme med forslag til kassetype? På forhånd takk:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alfert Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Hei sann, har hatt en del JBL GTI element i min hobby karriere som bilstereo freak...der prøvde jeg både reflex og lukket, og kan med handa på hjertet si at reflex kasse var tingen for meg... Kjørte med tre 12"GTI og en CW Stroker 15"... alle i reflex kasser, som var regna ut og bygd i garasjen i dobbel 22mm sponplate! Men du bør si hvilken bil du har og hva du har plass til av elementer og volum du har plass til i en eventuell bagasje... men tror nok vi lett kan finne en løsning for deg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 hei en kompis av meg brukte en jbl 15" i båndpasskasse (litt stor,og 1stk 8"bassreflex) tror det var en gti..å det spilte som faen:) nå har jeg kassa men med ett annent element:) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 men uansett av lukka og bassreflex kasse,så hadde jeg gått for bassreflex:) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 ummm jeg har montert to 10"GTI i hversin basreflex og det blei IKKE bra. Det spiller pent men ikke høyt. (eller høyt nok for han som skulle ha det:rolleyes: 132,nosmåtteri dB)) Så vi skal prøve å bygge disse i tette kasser istedefor. De får også selskap av et par med MBquart 10"ere i en primera stasjonsvogn. Det kan bli..... intressant... Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rst S2 Skrevet Januar 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Takker for svar folkens:thumb Anlegget skal inn i en Audi 90 sedan(87),og desverre er det en stor stygg vegg mellom bagasjerom og cupè..men jeg har armlene bak,og lurte litt på å lage hull dær så trykket kommer frem?? Bassrefleks kassen er anbefalt til ca 113 liter,og da er spm...er de 70 literene ekstra værdt det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rst S2 Skrevet Januar 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Anyone? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rst S2 Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Kunne noen være så snill å hjelpe en nybegynner litt med beregning til en bassreflexkasse på 113 liter? Planen var å sette i gang å bygge til uke Data på JBL GT4-15 Sensitivity :91db Power handling :250Rms/1000W peak Frequency response :20Hz-400Hz Impedance :4 ohms Voice coil diameter :2" Voice Coil DC resistance Revc(ohms) : 3.6 Voice coil Indictance 1Khz Levc(MH) :3.10 Driver Radiating area SD(IN2) : 132.53 SD(Cm2) : 855.o Motor force factor BL : 18.32 Comliance Volum Vas(FT3): 4.7 Vas(Liter):133 Suspension Comliance Cms(um/N): 128 Moving mass,Air load Mms(Grams): 245.80 Moving mass,Diaphragm Mmd(Grams): 231.42 Free air Resonanse Fs (Hz):28.36 Mecanical Q Qms :7.35 Elecrical Q Qes :0.47 Total Q Qts :0.44 Magnetic Gap height Hag(In): 1.3 Hag(mm): 33.0 Voice coil height Hvc(In): 0.31 Hvc(Mm): 8.0 Maximun excursion Xmax(In): 0.49 Xmax(Mm): 12.50 Lurer også på hvilke løsninger det er for å best mulig trykk i cupe,siden jeg har vegg mellom bagasje og sete. Håper også på anbefaling av hvilken dimensjon av bassreflexrør,og eventuellt hvor mange. På forhånd takk Mvh Ragnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 prøv å bygg 15 gtien i trykk kasse og 12" eller 15"slavebass da? ta en sprengt subb,,en med litt gummioppheng..sag av magneten sånn det e bare er dei rillene igjen under membranen åsånt:P eller kansje 2 stk 10" slaver:P og GTIen.. prøvde det engang og...det spilte fint og bra:) Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rst S2 Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hei Einart! Har nok ikke noe ekstra basselement liggende,og kassen tengte jeg at jeg skulle slippe å bygge "feil". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hei Einart! Har nok ikke noe ekstra basselement liggende,og kassen tengte jeg at jeg skulle slippe å bygge "feil". hehe ja det var det ja:P men det e bare å prøve ut:) stor kasse kan være bra med bassreflex eller litt mindre trykkkasse (lukka kasse) for stor kasse som trykkkasse blir det jo ikke noe trykk i subben for å slå den ut igjen:P har for det meste bare bygget kasser til 12"elementer så.. var det i lukka bakasjerom du skulle ha dette i nå igjen? Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Februar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2008 Data på JBL GT4-15 Sensitivity :91db Power handling :250Rms/1000W peak Frequency response :20Hz-400Hz Impedance :4 ohms Voice coil diameter :2" Voice Coil DC resistance Revc(ohms) : 3.6 Voice coil Indictance 1Khz Levc(MH) :3.10 Driver Radiating area SD(IN2) : 132.53 SD(Cm2) : 855.o Motor force factor BL : 18.32 Comliance Volum Vas(FT3): 4.7 Vas(Liter):133 Suspension Comliance Cms(um/N): 128 Moving mass,Air load Mms(Grams): 245.80 Moving mass,Diaphragm Mmd(Grams): 231.42 Free air Resonanse Fs (Hz):28.36 Mecanical Q Qms :7.35 Elecrical Q Qes :0.47 Total Q Qts :0.44 Magnetic Gap height Hag(In): 1.3 Hag(mm): 33.0 Voice coil height Hvc(In): 0.31 Hvc(Mm): 8.0 Maximun excursion Xmax(In): 0.49 Xmax(Mm): 12.50 tar jeg ikke HELT feil er jo ikke dette en GTI sub, men en GT4 sub? det er jo den nest billigste serien til jbl, mens GTI er værstingen! Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.