Gå til innhold

Blåser ut gnist? M50B20T

Ranger emnet


Superthomas

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med en turbokonvertert M50B20; den blåser ut gnisten når jeg kommer over 5000rpm... Maks ladetrykk 0,8bar (men vet ikke hva som skjer over 5000 da. T3/4 turbo)

 

Holder på å skaffe plugger med mer futt, men om dette ikke hjelper så trenger jeg råd. AF skal ligge på mellom 12 og 13 (to 390cc dyser med tilleggsprut) så den bør ha greit med bensin. En del av problemet er at det allerede sitter i Iridium plugger, så tror egentlig ikke det er så mye å gå på

 

Vet om folk som har kjørt 1bar+ med samme oppsett som meg, så ser ingen grunn til å senke trykket

 

Andre forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort gap er det på pluggene da???

 

Nå er det vel igrunn ikke pluggene som lager gnist heller, Åssen står det til med resten av tenningsanlegget da?

 

Åssen vet du at det er gnista som "blåser ut" forresten?

 

"Blåser ut" burde stått i anførselsestegn ja.. Mener vel egentlig at den ikke tenner skikkelig. Fungerte perfekt før turboen kom på, så skjønner det ikke helt. Får vel dra over coilene en tur og. Poster stats på pluggene til helga når jeg tar dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har 6 coiler mener jeg.

Turtellerens signal er for øyeblikket lånt bort til ekstrasprutet (ikke kraftig nok signal til både/og, finner en løsning på dette seinere). Vet hvilke turtall jeg ligger på i fart uansett. Hva annet enn tenning kan være problemet når den får nok bensin?

Og det at den kutter på 5000rpm er relativt, gir jeg full pedal i første/andre så kutter det enda noen hundre rpm tidligere... Virker ikke som om den er så lysten på å få turtall så fort, for å si det tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår