Gå til innhold

HJELP! Høy smell, etterfulgt av HØY tone!

Ranger emnet


tutigard

Anbefalte innlegg

Dette har skjedd:

På tur hjem i dag, satt i telefonen så spilleren sto på mellom 1-5 i volum.

Plutselig kom det en høy boff lyd, så ble det heelt stille noen sekunder, så kom det en sinnsyk høy tone i alle høyttalere!!

(Ja jeg har øresus!!) Fikk etterhvert fomlet meg til å slå av spilleren, da ble det jo stille.. Tror ikke det kom noen lyd i subben, bare komponentsette.

 

Ventet noen minutter så skrudde jeg på igen, da kom lyden med en gang! Ikke noe boff lyd, bare en sinnsyk høt skjørende enfrekvent tone! Ganske sikker på at det ikke var noe reaksjon i subben..

 

Hva har skjedd??

 

Anlegget er en pioneer spiller, kicker 4kanals som driver et focal komp.sett og en alpine monoblokk som driver 2x12" JL.

og en Stinger Gold 1f kondensator.

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg tenkte på jeg også, men det er j*** rart! Den jordinga der skal jo nesten ikke være mulig at går..

 

Fruen stakk av med bilen så jeg får se på det over helgen, men tar gjerne i mot alle tips før den tid!

 

Jordinga på anlegget i denne bilen er kobla fra begge jordinger på forsterkerene, derifra inn på en fordelingsblokk, og en kabel inn på kondensator. Derifra i i kabel ned til rammen (pusset vekk med sliper, og sveiset fast kabelfeste) Alt i 50kvm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordingsfeil er vel det jeg er mest sikker på at det ikke er.

Sikringen i motorrommet var heller ikke gått.

 

Forsterkere og kondensator står skrudd fast i en solid plate i hatthyllen, så de har overhodet ikke vært i noen bevegelse..

 

Signalkabler kan det være kansje ja.. Kan prøve å ohme de når bilen kommer tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår