Gå til innhold

Hvilke sertifikater burde jeg ha?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen her som vet hva jeg burde satse på for å få en grei jobb innen transportyrket? Tenker selv på lastebil med henger, samt kran og truckførerbevis.

En annen ting, er at jeg er litt smånervøs for å ikke klare den lille mattematikken som må til for beregning av last osv. (har dyskalkuli) Kompiser som har tatt lastebilsertifikater, mener det ikke blir noe problem.

Siste ting; kan jeg forvente at NAV betaler denne omskoleringen? Eller må jeg betale hele "herligheten" selv? Hva kan jeg forvente å måtte betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg som var arbeidsledig fikk det dekket av NAV... jobber for Rent-A-Driver og har det forsåvidt fint her i verden nå... :) Porsche_Dude her på forumet.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan IKKE jobbe med det jeg er utdannet til. Og det å sette ei med adhd og dyskalkuli på skolebenken er jo helt tåpelig av nav dersom de mener det.... så de tjener mest på å gi meg alt av sertifikater. det er det eneste jeg har interesse av. så jeg får se i morgen, da skal jeg i møte med nav. håper bare jeg klarer å beholde roen lenge nok, slik at jeg ikke sier ting jeg ikke mener, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg sliter sykt med kne problemer. Vis jeg får brev fra legen min om dette og at jeg ikke kan forsette i faget mitt, var det ikke noe problem at NAV omskolerte meg. Men nå har det seg slik at legene syntes det er bedre å operer meg 3. gang for samme skade. Så jeg har lite jeg skulle sagt! For heller gå hjemme sykemeldt å ikke gjøre en dritt, mens jeg får dagpenger på den måten..

 

Får CE, ADR og kran av NAV vis jeg hadde fått det fuckings papiret av legene...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis man har adhd er det noe regler hvis man skal ha sertifikat, har en bekjent som må søke hvert år eller anna hvert år for og beholde Klasse B førerkortet, og får ikke kjøre opp til noe større.

Men kan hende at han har noe annet i tilleg som gjør at han ikke for kjøre opp da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Er blitt veldig strengt med tanke på å få C-CE kortet med ADHD, gå ut i fra at det er umulig, men at det umulige er mulig så får du det til.

 

Lykke til!

 

Mvh

Gunnar Atle

Bodø

:volvsmile

*83 Volvo 240 B21a

*90 Massey Ferguson 3060

Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D

Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår