Gå til innhold

Spørsmål ang USA import.

Ranger emnet

Niberlin

Anbefalte innlegg

God kveld dere!

Jeg og en kompis sitter å vurderer å importere bil fra usa. (Dette av flere grunner. USA er beste alternativ)

Jeg har lyst på en litt mer sjelden bil, uten at jeg skal gå mer inn på det temaet. Kompisen min vil ha noe spesielt, som ikke er mulig å skaffe i Europa.

1.

Det jeg lurer på, er om biler fra Amerika må være 100% originale ved skilting i Norge? Har fått vite av en pålitelig kilde at dette er tilfelle. Paragraf 1-15, som mange refererer til, sier jo at bilen må være original, men dette gjelder kun biler importert fra Japan?

Quote fra kilden min.(satt litt på kanten)

PS, DU MÅ HA TAK I EN 100% original bil fra usa, ellers kan du glemme alt om skilter. Finnes det uoriginal luftfilter på den må du kjøpe originalt. Er bilen lakkert i uoriginal farge MÅ du lakkere den i originalfarge osv..... 100% original, 99,9% er ikke godt nok.

2.

Om bilen kan være uoriginal. Gjelder dette motorer også? Er det mulig å importere en bil med annen motor(f.eks sr20 i en bil som originalt har CA18), så lenge denne er godkjent skiltet i USA?

3.

Er det noen her på forumet som driver import/frakt av USA biler? Planen min er å finne bilen selv i usa, men vil gjerne ha noen til å gjøre arbeidet med frakt. Dette arbeidet kan jeg gi til hvem som helst, så lenge de er dedikert og kjent med prosessen. Arbeidet vil selvfølgelig betales, uten at jeg vil gå mer inn på provisjonen den eventuelle personen vil få.

4.

Litt fortsettelse på spørsmål 3. Kan jeg få en ca pris på hva det vil koste å frakte en bil over med båt?

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker deg, Mustang95. Du aner ikke hvor glade vi ble av den nyheten!

Hvor sender de bilen fra da? Er litt fint å finne bil i nærheten.

Er det mulig for de som sender bilen å hente den der den står?

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene er bilene sendt fra en fyr jeg kjenner i Ohio. Han har sendt over 2 Mustanger, ingen av dem var orginale. Ene var en 66 modell og den andre var 2002 som var ganske å trimma, motor og understell. Var ikke noe problem å få skilter på begge så lenge moms og avgifter blir betalt.

Bilene ble hentet hjemme hos han og fraktet til Boston med lastebil og plasert inni en kontainer. Så ca 3 uker etterpå sto kontaineren på kaia i Oslo (kai etter ønske så klart). Der tok vi ut bilen og den ble satt på henger (etter vi hadde betalt moms). Den siste var senest på Fredag.

Synd jeg ikke er homo, ellers så hadde jeg kanskje elska deg også :op:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.

Litt fortsettelse på spørsmål 3. Kan jeg få en ca pris på hva det vil koste å frakte en bil over med båt?

bruk motorships as i Drammen, ca 5500 NOK fra østkysten til drammen inkl alt av gebyrer. tar 20 dager over dammen, 40 dager og litt dyrere fra vestkysten

dette på RO/RO skip selvfølgelig, en del billigere enn container. eneste som er at hvis bilen er jævlig lav så er det ikke alle filipinerne som tar hensyn til det når de kjører av og på men det kan du høre med motorships om

Jeg skal ta inn en bil på den måten nå i påsken ca regner jeg med, fra New York, bare å si ifra hvis jeg skal bistå med noe

lykke til

The Ultimate Driving Machine!

730d - rolling on twentytwo's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ene jeg jobber med kjøpte seg en Chevrolet c10 cheyenne pick up 76 mod i fjor vinter.

Han kjøpte den av en fyr som driver å importerer biler fra USA.

Bilen kom til Norge i februar 2007 og kompisen min skulle kjøpe den ferdig registert.

For å få skilter på den måtte den registreres som verneverdig. dvs: holde den original og ikke noe trim el noen ting.

Hvis den skulle blitt registrert som vanlig veteran, måtte han satt på ekstra blinklys og masse annet tull, skaffa dokumenter på avgass + masse annen dokumentasjon om bilen som gjaldt i Norge i 1976.

Noe Biltilsynet selvfølgelig ikke kunne være behjelpelige med.

+At det ville kosta mye mye mer å få skilter.

Kan jo bare være han var uheldig og møtte en kjiping på bt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.

bruk motorships as i Drammen' date=' ca 5500 NOK fra østkysten til drammen inkl alt av gebyrer. tar 20 dager over dammen, 40 dager og litt dyrere fra vestkysten

dette på RO/RO skip selvfølgelig, en del billigere enn container. eneste som er at hvis bilen er jævlig lav så er det ikke alle filipinerne som tar hensyn til det når de kjører av og på men det kan du høre med motorships om

Jeg skal ta inn en bil på den måten nå i påsken ca regner jeg med, fra New York, bare å si ifra hvis jeg skal bistå med noe

lykke til[/quote']

Kanskje de er mye billigere siden bilen står på dekk og veldig ubeskyttet ;)

Med container er du rimlig safe. Så lenge ikke kontainer'n tipper eller noe da :uhhmmwhat?:

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider