Gå til innhold

Sentrallåsproblem 520i e34...

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Hallo.. Sentrallåsen på min e34 har vært ute av funksjon ei stund, men nå funker den plutselig..delvis.. Eneste døra som ikke låser seg/låser seg opp er passasjerdøra foran... Om man skal åpne alle dørene fra den døra, forblir den låst, mens resten åpner seg.. Motoren der som er gåen? Hva koster en ny motor da isåfall...?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som veit...?

 

dette vet jeg alt om, eller hvordan du har det da :P akkurat likedan problem til meg, har skrudd litt inni der å sjekka. motoren funker, men er ikke koblet til den stanga på innsiden, dn du låser med på innsiden liksom.

 

prisen er vel ca 1100kr for dn foran og 900kr for dn bak.(begge bak er identiske og begge foran er det samme) om du skulle finne ut at motoren er gåen så skal du få kjøpe min. trodde nemlig det samme til etter jeg kjøpte den :)

 

ta av dørtrekket å sett i nøkklene på utsiden, lås og åpne samtidig som du stikker fingrene oppi dr motoren er festet. da kjenner du om den funker. problemet er å koble de to sammen, den elektriske mot dn manuelle.

jeg fikk bare såvidt fingrene borti å klarte ikke å kjenne hvordan de skal festes.

 

et annet problem du sikkert har er vel at du må låse 2 ganger med nøkkelen. dn spretter liksom åpen igjen. dette er typisk for bmw, samt mange andre småting. desverre

 

jeg har også lagt ut en lignende tråd om dette tidligere. mulig du finner den. men tror ikke du lærer mye av den ;)

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Klarer jo å låse passasjerdøra foran, men ikke via sentrallås. Må låse den manuelt.. Går ikke låsen via motoren til sentrallåsen? Eller er det et system for manuell låsing og ett for sentrallåsen?

 

Det hele startet med at når jeg skulle låse bilen, låste bare bakdørene seg. Begge framdørene måtte låses manuelt.. Når jeg skulle låse opp igjen, låste førerdøra seg opp normalt, og bakdørene og bagasjerommet var åpne i 3sek før dem lukka seg igjen.

 

Jeg levde med det problemet noen dager, dro å vaska bilen og sånn småfiks, å da funka sentrallåsen slik den gjør nå. alle dørene minus passasjerdøra foran låser seg/låser seg opp ved bruk av nøkkel, og om jeg bruker nøkkelen i passasjerdøra for å låse opp de andre, forblir passasjerdøra låst, mens alle andre låser seg opp.. Merkverdig problem.. :p

 

uansett, tror du staget er hoppa av, eller at motoren er gåen?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, virket som du gjentok alt jeg sa ;P men virket kansje litt utydeli. uansett. motoren funker regner jeg med, men den er på en måte hoppet av i selve kroken.

 

når du låser med nøkkelen i passasjerdøren så er den koblet direkte til motoren så er motoren koblet til selve dørlåsen. den manuelle invendig er koblet rett til døren liksom.

 

jeg kan ta noen bilder å tegne litt for deg.

du kan kalle det 2 systemer som er linket sammen, men linken er brutt :) i allefall til meg.

Bmw 528i e39 - nåværende

Bmw 520i e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var problemet fikset. Var staget som var hoppet ut av hullet sitt ja.. Fikk satt på staget igjen, men det datt av igjen rett etterpå, så jeg begynte å etterforske litt, å så at den "foringa" som skal sitte i hullet staget skal inn i, var glidd ned til enden på staget. Dytta "foringa" opp igjen og staget inn i hullet deretter.. Og vips, så virket plutselig den døra også.. :D

 

Takk for hjelpen menol-Team Punisher! :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett kjapt og slapt spørsmål. hvordan tar jeg av dørtrekket? orker ikke ut å leite å utforske. hehe

 

har skrudd av vindus heisen, skrudd ut skruen inni døråpneren, og skruen bak speil reguleringen, og løsnet alle klipsene rundt trekket, men virker som det henger på krom listen oppe? kan det stemme?

Volvo 940 TiC stv 97`

Bmw 525 90` http://www.bilforumet.no/5-serien/186658-525-e34-prosjekt-tr-d.html

Volvo 240 gl 81` ( X ambasadebil) *solgt*

bilcross: volvo 240, b23-83` *solgt*

opel kadett ,b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lignende problem med min lås og, men hos meg er det på førerdøra. Hvis jeg vrir rundt nøkkelen på hvilken som helst dør låser alle seg opp bortsett fra førerdøra.

Men jeg kan låse igjen førerdøra med nøkkelen fra hvilken som helst dør.

 

Låsepinnen, den man låser med på innsiden beveger seg litt når jeg vrir nøkkelen

 

Så problemet er kun å låse opp førerdøra med nøkkel.

Går bra og trekke i pinnen på innsiden, selv om den sitter litt hardt

 

tok av dørtrekket og så at denne var knekt

DSC00035-Kopi.jpg

 

tror ikke det er dette som er problemet da, virker som om den knakk pga av problemet i låsen.

jeg har prøvd å holde den helt fast mens jeg har vridd nøkkelen men ingenting skjedde.

 

Noen som har noen ide?

BMW 525i

Volkswagen Golf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår