Exerqtor Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Har shimsa ut wastegate braketen med to skiver på hver side nå. Å da lader den ca 0.5 eller noe.. Men det er noe rart med turbotryksmåleren min, når motoren ikke står å går så står den ikke på null med ca minus 0.2bar. Er det noen måte enn kan kalibrere den på? Det er en VDO måler som går fra -1,5 til +1,5bar forresten. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 er dn jah.. var oppe i 1.8-1.9... men sank jo litt helt oppe på registeret! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team Einarsen Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Gasar tils det rasar e det vel nåkka som heite:p Siter If assholes could fly this place would be and airport!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Greit å stoppe litt før det med bruksbilen vell?;P Greit å komme seg fra a til b uten å måtte bruke kolektiven. hehe Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 På vakum siden så skal den vell egentligt ligge på -0.6 til -0.8, har vertfall gjort det på alle mine turboer og motorer. har selv kjørt turbo opp til 1.7 bar, kjørte da fritt trykk, har o ein kompis som gjor dette, same trykket, men der sprakk eksos huse merkelig nok :heyyou: men anbefalt trykk ville eg sagt 0.9 bar. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Tenker på at måleren står på konstant -0.2 bar. Til å med vist jeg skrur den ut av bilen liksom. Da skulle den jo stått på 0bar. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 åja, ja den skal jo stå på null den viss motoren er slått av. Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Det jeg mener å. Så det er liksom ikke så lett å si hva jeg kjører på nå etter jeg shimsa ut wg braketten sidne den viser feil hele tia:P Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 På min måler kan jeg ta ut lyspæra i måleren, stikke lillefingeren inni der å rote litt. Da stiller jeg på nåla.. :p Stod også på rundt 0.2 ved stoppet motor før jeg stilte den.. Viser rimelig rett den nå. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Hvis det er samme 13C'en jeg har kartet til,nemlig TE04H-13C11,turtallsbegrenser den seg til 170K rpm ved 1.7bar... kan overvarve den til mer,med begrensa livstid. Ved 1.5 flytter den ca til 240 hk...leverer ikke mer om man lader mer heller. td04 - 13c heter den vel hvis ikke jeg husker feil og den orker fælt lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Min måler viser -0,1 også. Den viser 0,2 ved max ladetrykk, så jeg antar jeg må plusse på 0,1, slik at det blir 0,3. Det kan stemme bra med original fk-trykk. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 den heter: TD04H-13C punktum Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.