Colli Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Er det noen som har erfaringer med bruk av MBC? Jeg er ikke interessert i å bleede noe, da dette forårsaker mye vakumlekkasje og unødvendige hull (hehe). Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Slangen fra turbo til wg'n har jeg kuttet i 2 og satt inn et t-stykke hvor den "nye" utgangen går til mbc'n. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Hvilken MBC har du? Jeg har fått høre at den billige og enkle bleedingen er tull og tøys, så da vil også bleed valves bli tull og tøys. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Jeg bruker TurboXS som jeg kjøpte av Polly. Det var visst noe av det han foretrakk når det kom til boostcontroller. Den har to funksjoner, en bleed og en ball and spring. Er bedre enn Turbosmart sin f.eks. Uansett for å lure WG så må du blø ut litt trykk. Men slik som den TurboXS ventilen fungerer så er den stengt helt til den kommer opp på det trykket der WG åpner og da bjynner den å bleede. Det er ikke turbo lagg i det hele tatt med den siden den er stengt så lenge den kan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Det er noe slikt jeg tenker på ja. Man får jo raskere spool pga den ikke ligger og fiser ut hele tiden slik vanlig bleeding gjør. Hvor mye skulle mr. Polly har for den XS`en da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Tror jeg betalte ca 1200,- med frakt.. Men du henter den vel bare hos han. Det finnes flere typer innen TurboXS og, den jeg snakker om er den nest billigeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Ok! Jeg kan jo sjekke ebay også, de selges vel i statene. Hvis ikke, så besøker jeg Polly. Takk for info Larsen! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Pass på at du får EKTE TurboXS da, ikke sånn kopi shait. Ta en titt på hjemmesiden deres og les litt om de forskjellige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 Har turboXS-boostcontroller på min, fungerer helt utmerket det :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 turbasmart sin finnes også med kuleventil og funker helt greit den og. selges til 400-500 spenn de. tar bort en del peaking som det blir med vanlig bleeding. vil anbefale manuell boost control i forhold til elektronisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 turbasmart sin finnes også med kuleventil og funker helt greit den og. selges til 400-500 spenn de. tar bort en del peaking som det blir med vanlig bleeding. vil anbefale manuell boost control i forhold til elektronisk. hvorfor vill du anbefale manuell...kontra elektroniksk? noen som har link til den TurboXS, eller turbosmart sin ventil? Mvh: Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hva skulle poenget være med elektrisk? Er ikke så ofte at du justerer turbotrykket at du ikke kan åpne panseret hver gang du skal gjøre det... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Sant nok, men fordelen med elektrisk kan være å ha flere settings. Hadde vært greit med en til vanlig gatebruk, og en til langkjøring/bane. Jeg klarer meg helt ypperlig med 0,3 bar til transport her i byen. Er selvfølgelig gøy å kjøre fra og forbi folk + akse max... Kunne hatt en switch i bilen (ved siden av nødblink og varme i bakrute) som vekslet mellom 0,3 og 0,9 f.eks. Jeg er smertelig klar over at man kan få to settings med MBC også. Elektronisk er litt F&F syns jeg. Hehe! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Har man behov for flere settings så skal vel den her funke bra: http://www.protrim.no/produkter_turbo_boostcontrol.shtml Turbo XS High Performance boost controller dual stage Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 og da spør jeg som er ny i turbo faget . hva er Manual Boost Controller? Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg