saxo89 Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Hei. Har et lite problem med anlegget i bilen... Jeg har en Tinly 3 kanals 800W forsterker To 6*9 Pioneer ca 300W høytalere og en JBL 12 tommer 450W basser 6*9 høytalerene og bassen er koblet i forsterkeren. Problemet er det at det kommer veldig skarpe toner fra høytalerene! S'ene skjærer gjennom hjertet i enkelte sanger... De lyse tonene forsvinner når jeg setter på "crossover" på forsterkeren, men da blir basslydene dårlige. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette problemet, uten å svi av en haug med penger? Takk for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcberg Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Er anlegget innspilt enda? Blir bedre med tiden. Uansett, du kan kjøre en liten teipbit over diskanten (pass på at ikke den berører selve membranen, bare over grillen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Forvregning!!! Mer effekt mann!!! Mer effekt! Og frontsett!!! Alltid frontsett! Men det koster en haug med penger da :-P Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saxo89 Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Har hatt høytalerene i bilen i ca 7 uker, så jeg ville tro at de er spilt inn! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsolg Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 går jo ann å prøve å skru ned treble på spilleren. men ville funnet ut av problemet. Siter Mercedes 190e 2.0 -91 Mercedes 190e 2.3-16v -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Januar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 Hvilke dele muligheter har du på forsterkeren da?? står alt på spilleren din på 0?? er vel alt for liten forsterker til sub også men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saxo89 Skrevet Januar 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2008 alt skulle være stillt inn riktig... vet at det er litt liten forsterker, så jeg må vel bare kjøpe en til! men, dersom jeg skal ha en forsterker kun til bassen, må jeg ha monoblokk da? det er så jævelig dyrt... En kompis sa at hvis jeg bruker F.eks en 3 kanals forsterker, og kun kobler til bassen der, vil det fungere som en monoblokk...? kan dette stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Jeg ville vel satt en knapp på at CD-spiller'n kunne vært bedre, høyttalerne er av mest crappy sort, og at den crappy forsterkeren gjør vondt verre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg