Sofakongen Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Hei og hå! Før jeg begynne vil jeg berre si at jeg ikke er spesielt god på motor/mekking, så en enkel og tydelig forklaring hadde vert flott! ------------ Har en Golf II "Pasadena" 1.8 GL 91-mod Bilen gjekk fint, starta alltid med en gong, og hadde stabil tomgang på ca 1000rpm. Men et "uhell" fant vi ut at gummi blokka/pakningen/innsuget mellom forgasseren og motoren var så morken/dårlig at den var heilt laus. Etter denne oppdaginga har bilen hatt dårlig og ustabil tomgang på ca 500rpm. Når den er kald må jeg gasse for å holde den i live. Kjøre jeg på høgt turtal og tar in clutchen slite den med å holde seg i live (200-400rpm (laderlyset lyser) før den krabbe seg opp på 500-700rpm) eller dør helt av. Når jeg skal gasse på etter en sving eller opp en bakke tar det ofte en liten stund (1-2sek) før bilen gir respons Hadde han på verkstad der de byttet gummi pakningen/blokka/innsuget og en vakuum slange det var hull i. Nå er bilen litt bedre, men slite fremdeles med symptoma nevnt over. Noen som har tips til hva jeg kan gjør for å få tilbake den gamle gode bilen jeg var så glad i? P.s. på verkstedet sa de at jeg hadde en monojetronisk forgasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordofcity Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Har akkurat samme problem med min golf 2 90 mod. Vil gjerne ha svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofakongen Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2008 bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sofakongen Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 nok ein bump. --------------------- Dersom nokon har/veit om ein forgassar eg kan kjøpa, vennligst ta kontakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 LOL samme problem har jeg på min:D eller :( men jeg skal ta den med til skolen imorra å da har jeg 2 lærere med 10års erfaring fra VAG. Så da skal jeg se på det da! Skal si i fra om jeg finn ut av det! Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidarius2 Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 samme med min:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordofcity Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Noen med hjelp.. ? Svar daaa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Dere som først og fremst sliter med dette problemet må få kontrollert "forgasserflensen" som Sofakongen har fått skifta. Men siden det ikke har gitt seg noe serlig i hans tilfelle så er det mye som kan forårsake symptomene. Når er luftfilter skifta sist- bensinfilter-tennplugger-tennkabler-fordeler/rotor ok?-ledninger i motorrom som har dårlig jording-stikk inn på monojetronic fylt med olje og drit(dårlig kontakt)-vakumslanger som er defekte-bensinen kommer fram-mye kondens i tank osv...Leverer bensinpumpa som den skal (trykk/mengde)? Lambdasonden regulerer den...? Ser det er flere av der som har problemer,men er er vanskelig å konstantere va feilen er/ligger når en ikke har mulighet til å vere med på å feilsøke,så dere må nesten bare begynne en plass og ta steg for steg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordofcity Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 Endelig fant jeg ut problemet med min. En ledning hadde røket av til en tilkobling på siden av gasseren. På venstre side når du kikker fra "hovedlyktene". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 ofte har desverre elektronikken på dissa monojet greiene for vane og ta kvelden rundt 200 000km .. ofte er det da TPS som crapper.. er og veldig følsom for vakuum-lekkasjer.. er egentlig et helvette og feilsøke på dissa monojet greiene Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Celica lover Skrevet Februar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2008 har netopp tatt komp. test på bilen min... da fant jeg ut at den ene sylinderen hadde halvparten så mye som de andre... skal også ta sylinderlekk test snart. Siter Les signaturreglene: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg