84Corolla Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Har en 84 modell corolla 1,6 dx sedan. I forrige uke begynte venstre bakhjul å låse seg under rygging. Må kjøre en halvmeter framover for at det skal slippe. Så kan jeg rygge noen meter før det skjer igjen. Veldig upraktisk og ikke så rent lite pinlig under lukeparkering etc. Kan nevne at parkeringsbremsen er veldig dårlig, fungerer kun på venstre side. Noen forslag til hva det kan være og hva jeg kan gjøre? Mvh Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Det kan være noe trøbbel med bremsebånda i tromlene bak (antar du har tromler). Jeg ville ha tatt de av og sjekka om alt er slik som det skal være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Uten at jeg har opplevd dette selv, så vil jeg tro at en av de fjærbelastede pinnene, eller noen av innfestningene (fjær el lign) har rustet bort. Ta av tromlen(e) og se. Skift evt sko og monteringsdetaljer og gjør alt gullende rent. Sjekk også at selve bremseskjoldet er inntakt. Sannsynligvis så er det en av skoene som kiler seg fast når du rygger. Kan også være noe belegg som har løsnet fra en sko. Det henger nok veldig godt sammen med at håndbrekket er dårlig. Du skal være glad for at det skjer bakover og ikke forover når du kjører i 80. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg