Gå til innhold

Nedfelling av forsterker i gulv(lufting)

Ranger emnet


ilnino

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som har peiling på overskiften.noen som vet hvor mye lufting forsterkeren må ha.planen er å bygge en lukket kasse med 10mm plexiglass på toppen.Men hvor mye luft(klaring)rundt forsterkeren må det være?å så må jeg vel ha noe ventiler så det kan komme luft inn i kassen?noen som har erfaring?

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører 4 datavifter rundt mine forsterkere. Jeg har "hevet" gulvet baki bilen slik at jeg har bagasjerom oppå forsterkerene. Men jeg kjørte vifter lenge før jeg kom så langt, lagde en kasse engang som var en slags tvilling kasse til basskassa som forsterkerene sto i. Til og med der blei det så varmt en sommer dag at protecten slo inn.:pimp

Sånn som jeg har det nå funker det helt utmerket.

 

Så ei vite per "moderat belasta" forsterker er mitt tips.Skal du knekjøre en forsterker slik at den blir stående å benne på fullt blir den vel varmere.

 

Jeg har prøvd å tenke litt på luftgjennomstrømning slik at det blir en slags bane blant forsterkerne. Suger inn luft ett sted og blåser den utigjen ett annet sted.

 

En annen kul ting med datavifter er at du kan få dem lysanes å blinkanes i alle regnbuens farger:rolleyes: jge har ei som viser temperaturen faktisk..... under gulvet da seff... så jeg ser ikke hva det står der, men den er der:op:

 

Skal du knote med detta så må du ha ett rele til å styre det.

Jeg kjører remoten inn på ett rele og derfra til vifter og forsterkere og alt en skulle finne på å montere i bilen (Kjøleskap i en E30:idea: ) Har det også via en bryter slik at jeg har litt kontroll.

 

Edit: Jeg bygde opp gulvet mitt ca 6cm. Såvidt jeg kan huske så er en standard forsterker ca 50mm høy og jeg la på 10mm for å omgå problemer med at bilen ikke er rett i noen vinkler what so evver.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var igrunn data vifter som streifet tankene mine.Blir jo bare en forsterker så da skal det holde med ei vifte?

 

Men høres jo genialt ut med den luftgjennomstrømninga med ei vifte som blåser og ei som suger lufta ut igjen...fin måte å kjøle på.

 

forsterkeren min blir bygd ned i selve gulvet,ingen ødeleggelse av plass,så lenge jeg cruser rundt med barnevogn må jeg nesten det:-)Har lagd kassa klar med et 10mm plexilokk,så har bare å lage ei ny plate i gulvet.

 

noen som vet hvor mye man må gi for ei sånn data vifte?

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

prisen på vifter avhenger av kvalitet, støy og størrelse stort sett.

 

en vifte som ser bra ut med masse neon og slikt, støyer ofte litt og koster litt mere enn en mer stillegående vifte som er standard sort.

så kommer jo ann på hva du vil ha. er ikke sikker på hvor mye det har å si at vifta er litt støyende:)

 

du får forrestn også vifter med styring, som reguleres etter temp:)

 

hadde selv vifter og neon til forsterkerne mine, men opplevde en del støy, så fjerna de og laga luftehull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk finni ut at jeg vil ha ei CPUvifte ved CDspilleren får å få den også ned i temperatur. Den bråker pittelittegranne, men er verdt å ha der for problemfri opperasjon under heite sommerdager. Har en bryter som jeg kan skru den av med.

 

Men siden det går mest i rock av den goe gamle sorten. Så blir det veldig sjelden at jeg kan høre den vifta.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke støyen er problemet her,når jeg hører på musikk så hører jeg ikke den vifta uansett... å neonlys er for harryfolk.skal ha lys i kassa mi,men det blir hvitt.for å fiffe opp litt så lakkerer jeg heller kassa innvendig i bilens farge å med hvitt lys:-)Tror jeg går fior disse vifte greiene,hvertfall en som blåser å en som suger ut på andre siden.

Bilen min: 2000mod VW Passat 1.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår