Gå til innhold

'94 Vectra 1.8, lader ikke, rare symptomer.

Ranger emnet


Ole_3400

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre til jobb i morges hvor det plutselig begynte å lyse i både batteri, og bremselampa. Har lite belegg på klossene foran, så er mulig det er det, men batterilampa skjønte jeg ikke stort av.

Kjørte litt videre og skulle skru på varmetrådene bak, da begynte også airbag lampa og lyse, men lite med reaksjon på varmetrådene. Bensinmåler og temp. måler kutta også ut. Kom meg såvidt hjem, og når jeg gjorde det så fikk jeg ikke start på den igjen, så den ladet ikke iallefall. Kjørte uten noe som helst strømbelastning mer enn parklys hjem ( ca en mil ).

 

Noen ideer til hva det kan være?

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, joa, kan være det, men det som forundret meg var at bensin og temp. måler datt ut samtidig. Mulig det gikk en sikring av no slag noe sted. Men selv om det skulle vært sikringen til dynamoen, ville jo følerne fortsatt funka? Det er jo noe spenning igjen på batteriet.

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hade sama fenominal på min ner dynamo var dø, lyste nestan alla lampa liksom ner man starta bilen då dog allt på intrument, turteler speedometer på 0 men bilen var igång og var ikke så longt från hem, fikk bilen hem, på ladding og hade den på verstad dagen etter før dynamo bytte

Volvo XC70 D5 - 2009

Golf TDI - 2014
Opel Vectra B 1,7 TD 1996 (solgt)
http://www.garaget.org/?car=109396  (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt oppe dynamoen å sjekka nå, børstene så iallefall fine ut, men er vel mer enn det som kan ryke på den. Lade gjorde den iallefall ikke, målte det. Huff, jaja, da blei det Polo til jobb i morra da :(

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå funker den bra? kan jo være sympton på dårlig jording en plass og.

 

Funker fint nå ja. Merkelig nok var gamle dynamoen på 100 A. Den er blitt byttet av han jøden som hadde den før meg som ikke hadde spess peil, så tviler på det er rett. Den jeg byttet til var 70, men se ut til å fungere ok.

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100A-dynamoen er for Vectra med 2,5-liters motor, i tillegg til Vectra A med Aircondition.

Skader ikke å ha dynamo på 100 ampere, men den koster som regel en hel del mer enn den på 70 ampere.

Greitt å ha en større dynamo når en har stor stereo i bilen også;)

 

Aha, skjønner :) Nei, har ikke AC eller spesielt stor stereo, førstegangsbilen blir ett transportmiddel mens jeg sparer til noe bedre :)

Mvh Ole_3400

2005 Subaru Impreza WRX

x:'86 Subaru L-serie - Wannabe Rally Edition

x: `94 Opel vectra

"Ellers så ere jo mye enn får gjort med litt trolldeig...." - Nils Wærstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår