aavar Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Hei! Jeg har en gammel 89mod 1,6l corolla 5d liftback. Her en dag så slutta clutchen/girkassen å fungere. Jeg har nettopp skiftet simmerring på begge sidene fordi den lakk girolje etter at en polakk ikke gjorde jobben sin på eu-kontroll... Nå fungerer ikke girkassen, jeg kan sette den i gir, men det skjer ingenting når jeg slipper ut clutchen utenom at det kommer en svak skrapelyd som øker i frekvens med turtallet. Er girkassen min død? MVH Aavar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vadav Skrevet Januar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Den er nok død ja.. Siter Every function has a form - not all forms has a function Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aavar Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Den er nok død ja.. Vil dette si at hele girkassen er mos og jeg trenger ny for å få liv i bilen? Jeg regner med at dette er for dyrt å fikse på verksted for en så gammel bil? Aavar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ta av girkassen og sjekk clutchen.. Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aavar Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Er det noe spesielt utstyr jeg trenger for dette på en sånn bil. Altså, hvis clutchen er gåen... Aavar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Nei ikke annet enn vanlig verktøy for å ta ut girkassa. Er bare vanlige bolter. (12-14mm) Hvis det blir skrapelyd når du slipper clutchen er nok lageret i girkassen/evnt clutchen gått til helv***. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbodevil Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hvis du får hjelp av en som kan skru og har skikkelig utstyr og løftebukk så er clutchen byttet på 3 timer.. er verdens enkleste biler å bytte på. men spøsmålet er jo om det er clutchen eller kassen som er gåen. mest sansynlig er det clutchen Siter The One And Only Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LanesRazor Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 det kan være clutchen som står fast.. men den lyden du snakker om høres ut som utløserlageret til clutchen... men skjønner ikke hvorfor du ikke får bilen til å gå framover.? men jeg ville ha demontert det her å sett om clutchen din er helt gåen eller om den rett å slett bare står fast.. Siter Volvo S70 98' Subaru L1800i 89' 4WD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aavar Skrevet Mars 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 OI! Jeg har ikke fått mail om nye innlegg før det siste der. Er det mulig å gjøre uten løftebukk? Kan det gjøres ved hjelp av en haynes (hayes?) manual eller er det en stor operasjon for en som ikke har gjort det før? Jeg er ikke helt grønn på bil og skruing, men heller ikke spesiellt erfaren. Det jeg mener med at bilen ikke går forrover er fordi klutsjen ikke tar... det er som om jeg har den i fri bare uten den lille skrapelyden og at turtallet øker hvis jeg skifter til høyere gir. Aavar PS: Alternativene er: se på det selv, få et verksted til å se på det (tvilsomt siden bilen er rusten og har gått over 300k) eller kaste den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
amazongutten Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hei!Jeg har en gammel 89mod 1,6l corolla 5d liftback. Her en dag så slutta clutchen/girkassen å fungere. Jeg har nettopp skiftet simmerring på begge sidene fordi den lakk girolje etter at en polakk ikke gjorde jobben sin på eu-kontroll... Nå fungerer ikke girkassen, jeg kan sette den i gir, men det skjer ingenting når jeg slipper ut clutchen utenom at det kommer en svak skrapelyd som øker i frekvens med turtallet. Er girkassen min død? MVH Aavar Jeg ville sjekka Clutchen...det kan ha lekki olje frå motoren og inn i clutchen...Kassa di trenger ikke å ha sagt good bye ; ) men du bør være obs på at modellen din har svak kasse : ( Siter -GUD ER GOD- -85` Volvo 740 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg