Gå til innhold

Xeon

Ranger emnet


*Volvo*Er Maskin deT

Anbefalte innlegg

Hehe, ja jeg må da få flisespikke litt iblant jeg også. Du har ikke enerett;)

 

Men jeg har prøvd 2 forskjellige bixenon kit på 240 lykter og jeg må si det funker heller dårlig. Ser fränt ut, men lysbildet blir ikke noe særlig. Fjernlyset blir dårligere enn med originale halogenpærer synes jeg ihvertfall.

Kjører bare rundt og blender folk.

Jeg kjører GE pærer nå og det er mye bedre selv om det ikke er like fancy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja jeg må da få flisespikke litt iblant jeg også. Du har ikke enerett;)

 

Men jeg har prøvd 2 forskjellige bixenon kit på 240 lykter og jeg må si det funker heller dårlig. Ser fränt ut, men lysbildet blir ikke noe særlig. Fjernlyset blir dårligere enn med originale halogenpærer synes jeg ihvertfall.

Kjører bare rundt og blender folk.

Jeg kjører GE pærer nå og det er mye bedre selv om det ikke er like fancy.

 

hva for bi-xenon sett er det du har prøvd da?

har tenkt litt på radicast.se sitt selv,men vet ikke helt

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har å prøvd mæ på h4bixenon i mine løkte, syns d bei dåli lys..

Næ kjøp heller PHILIPS sine BLUEVISION pære, di funke fint å di jer mest xenon-look av alle "wanna-be-xenonpære-leverandøra".

Æ har prøvd mange. best erfaring m philips bluevision

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være særlig behjelpelig med merket på settene da jeg ikke husker navnet på det ene som jeg skuffet solgte videre, og det andre har ikke noe navn. Står bare "HID". Men konstruksjonen er lik på alle jeg har sett. Ligger masse av de på E-bay. Teleskopisk lysrør inni et fast spjell med bare en liten spalte til fjernlys i.

 

Om de er mer eller mindre forseggjorte, billige eller dyre, kina eller tyskland spiller liten rolle da selve løsningen av fjern/nærlysproblematikken i en og samme pære er prinsipielt dårlig.

 

For lysutbyttets skuld kommer jeg heretter til å kjøre vanlige lovlige hovedlys og heller ha xenon i ekstralys.

Radicast har vel "Fornøyd eller penga tilbake" garanti, så det er vel bare å prøve og så gi tilbakemelding her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radicast har vel "Fornøyd eller penga tilbake" garanti, så det er vel bare å prøve og så gi tilbakemelding her?

 

har vel noe sånt ja.

iallefall positive tilbakemeldinger innpå radicast av de som har handlet

men får se,trenger iallefall bedre lys,å 1000metere er uaktuelt:P

- Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=-

x Volvo 240gl 87mod

x Volvo 245gl 85mod

x Volvo 240gl 83mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hovedsak på 240 jeg er skeptisk til bixenon. Selv om andre er fornøyd på andre biler, kan det fortsatt funke dårlig på store 240 lykter.

Jeg solgte det ene settet mitt videre til en med mercedes w124, og på den ble det mye bedre og ryddigere lysbilde med xenon enn på volvoen.

 

Men er du misfornøyd med originallyset på 240 ville jeg kjøpt nye reflektorer, vaska glassene og satt i vanlige phillips eller GE pærer. Billigste og beste reseptet jeg kan komme med. Jeg har prøvd Bosch ekstralys i tillegg til dette og synes forskjellen ble heller liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har å prøvd mæ på h4bixenon i mine løkte, syns d bei dåli lys..

Næ kjøp heller PHILIPS sine BLUEVISION pære, di funke fint å di jer mest xenon-look av alle "wanna-be-xenonpære-leverandøra".

Æ har prøvd mange. best erfaring m philips bluevision

 

Kan du gjenta på norsk?

Every function has a form - not all forms has a function

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bra" nærlys ja. Det synes sikkert alle man møter også dessverre.. Det spjeldet er teit laga. Blender masse og gir dårlig langlys.

 

En løsning hvis du har bøtter til fjernlysa er å kjøpe h4 nærlys xenon og heller ha kun nærlys i hovedlysa. Evt dekke for spalten i et teleskop-biXenon kit så man kun får nærlys. Da vil antagelig skjerminga mot blending og strølys bli bedre og lysbildet omtrent normalt.

 

Men med tanke på hvor godt fjernlys det er i friske volvolykter, så er det jo ganske bortkasta å ofre det for utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvilke sett dere har hatt av xenon men jeg monterte det i min 240 og det lyste dobbelt så godt både på fjern og nærlys på min, og jeg hadde phillips sine 50%-bedrelys-møkk som skulle være så bra... Husker ikke hva de xenon-settene heter fordi jeg kastet esken, men tenkte siden dette var så jævla bra så kjøper jeg til V40`n og, men det var ikke på langt nær like bra lys enda det er en fas2 med klarglasslykter som er helt nye, dette var riktignok 4300k 35w mot de som er i 240`n er 6000k og 35w.

 

Men kan det ha noe med at 240`n er så mye senket at lyset ikke kommer så høyt opp? Jeg har hørt med venner og bekjente om de blender men de syntes V40`n blender mest.....

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår