Dessection Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Ser du skriver AAN i alle poster som omhandler 2.2t 20v og dette blir feil. 2.2t har du i forskjellige utgaver, med forskjellige motorkode. 3b, aan, adu, aby. RR - 220hk <- 20v UrQuattro (fordeler) 3B - 220hk <- 200 20v og S2 (fordeler) ABY - 230hk <- S2 (5coil) AAN - 230hk <- S4 - S6 (5coil) ADU - 315hk <- RS2 motor (5 coil) RR - 3B - ABY - AAN er egentlig samme motor med små forskjeller. Hovedsakelig forskjellige bunnpanne, og toppdeksel, samt 5coil istedefor fordelertenning som 3b har. Utover det samme innmat og turbo. RR og 3B er vel så godt som like. Samme med ABY og AAN. Innsug er det også forskjeller på. ADU er kun forksjellige utvendig fra de andre 20v motorene, så den vil ikke tåle noe mere enn de andre mtp innmat. Råder, lagre, veiv, blokk, topp osv er den "samme". Er andre kammer, innsug, eksosmanifoil, turbo, tenning, dyser osv som utgjør effektforskjellen. Godkjenne et slikt prosjekt kan du egentlig glemme. :) Orginal Motronic har Jonus brukt og fått til å fungere med bortimot 900hk mener jeg å huske. Så det er nok ikke det som stopper deg :) 10v er lite vits hvis du ikke vil ha et VELDIG dyrt prosjekt, da k-jet'en stopper deg på ca 220hk. Innamt i 20v sies å holde til ca 400hk. Noen kjører flere år med rundt 400hk uten problemer, andre raser med bare chip (ca 300hk) H-Profil råder er alltid en grei forsikring. Selve drivverket i en gammel quattro er BRA, så lenge det er i "god stand". Er mulig at ingeniørene hos audi flyttet komma en plass bakover eller slik når de regnet ut dimmensjoner i forhold til motorkraft osv på drivverket :D hehe. Så 400hk på orignal kasse og drivverk burde ikke være noe problem. Men som tidligere nevnt er utveksling forskjellige på turbo og NA girkassene, så dette får du vurdere selv. Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2008 Det var jo voldsomt.. Nå virka du kjempesmart når du skrev alt det der :) :p han bremset 770hk ca med motronic.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dessection Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Det var jo voldsomt.. Nå virka du kjempesmart når du skrev alt det der :) :p han bremset 770hk ca med motronic.. Bare misunnelig pga din egen uviten du pus :) Siter Fiat Scudo 2.0 10mod VW Transporter T4 2.5TDI 01mod VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider! Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2008 Bare misunnelig pga din egen uviten du pus :) Jeg visste alt det der uansett :P :jackinbox: Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.