Gå til innhold

hva er passende kom.forhold!?

Ranger emnet


Sailorboy

Anbefalte innlegg

hva er "anbefalt" i komp.forhold?

 

skal bestille meg stempler nå,

 

snakker 2.5l turbo motor, med Garret gt2871(tror eg den heter)

86mm slag somsagt...hprofil stålstaker...portet 531 topp:)

 

liker ikke si "bygger for og nå 400hk"...men må jo komme med ett tall, og håper vell og lande på ca 350-400 på hjula

 

hva er ett bra komp.forhold til dette? parner sa 8.7-1....

 

men er ikke dette litt høyt?

 

vill høre andres mening på dette:)

 

Mvh:

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er "anbefalt" i komp.forhold?

 

skal bestille meg stempler nå,

 

snakker 2.5l turbo motor, med Garret gt2871(tror eg den heter)

86mm slag somsagt...hprofil stålstaker...portet 531 topp:)

 

liker ikke si "bygger for og nå 400hk"...men må jo komme med ett tall, og håper vell og lande på ca 350-400 på hjula

 

hva er ett bra komp.forhold til dette? parner sa 8.7-1....

 

men er ikke dette litt høyt?

 

vill høre andres mening på dette:)

 

Mvh:

 

fikk et oppsett fra sverige og dem anbefalte 8.5-1 8.7-1 det var med 2,5l veiv og 16v topp da og t3/t4 turbo

 

da tippa dem ca 300hk på 0,85-0,9bar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk et oppsett fra sverige og dem anbefalte 8.5-1 8.7-1 det var med 2,5l veiv og 16v topp da og t3/t4 turbo

 

da tippa dem ca 300hk på 0,85-0,9bar

 

ok

 

men tenningsbanken kommer jo endel før på 8v...?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parner har vel bygd noen motorer skulle jeg mene, og vet vel hva som fungerer. ettersom han svarer 8,7:1 mener jeg :) er vel ikke tatt helt utifra lufta..

 

Fikk noenlunde samme beskjeden selv fra en annen motorbygger..

 

Regner med du skal ha datasprut.

 

Og ang. ladetrykk så er det vel etter mapping du ser hva som fungerer på din motor.. Bla. hvor mye turboen lader før den varmer lufta for mye,mottrykk osv..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parner har vel bygd noen motorer skulle jeg mene, og vet vel hva som fungerer. ettersom han svarer 8,7:1 mener jeg :) er vel ikke tatt helt utifra lufta..

 

Fikk noenlunde samme beskjeden selv fra en annen motorbygger..

 

Regner med du skal ha datasprut.

 

Og ang. ladetrykk så er det vel etter mapping du ser hva som fungerer på din motor.. Bla. hvor mye turboen lader før den varmer lufta for mye,mottrykk osv..!

 

stemmer vell d ace...

 

blir vell som parneren sier tenker eg=)...

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår