Sailorboy Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 hva er "anbefalt" i komp.forhold? skal bestille meg stempler nå, snakker 2.5l turbo motor, med Garret gt2871(tror eg den heter) 86mm slag somsagt...hprofil stålstaker...portet 531 topp:) liker ikke si "bygger for og nå 400hk"...men må jo komme med ett tall, og håper vell og lande på ca 350-400 på hjula hva er ett bra komp.forhold til dette? parner sa 8.7-1.... men er ikke dette litt høyt? vill høre andres mening på dette:) Mvh: Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 hva er "anbefalt" i komp.forhold? skal bestille meg stempler nå, snakker 2.5l turbo motor, med Garret gt2871(tror eg den heter) 86mm slag somsagt...hprofil stålstaker...portet 531 topp:) liker ikke si "bygger for og nå 400hk"...men må jo komme med ett tall, og håper vell og lande på ca 350-400 på hjula hva er ett bra komp.forhold til dette? parner sa 8.7-1.... men er ikke dette litt høyt? vill høre andres mening på dette:) Mvh: fikk et oppsett fra sverige og dem anbefalte 8.5-1 8.7-1 det var med 2,5l veiv og 16v topp da og t3/t4 turbo da tippa dem ca 300hk på 0,85-0,9bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 fikk et oppsett fra sverige og dem anbefalte 8.5-1 8.7-1 det var med 2,5l veiv og 16v topp da og t3/t4 turbo da tippa dem ca 300hk på 0,85-0,9bar ok men tenningsbanken kommer jo endel før på 8v...? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 ok men tenningsbanken kommer jo endel før på 8v...? det kan nok henne:) dette var med chip på innsprut og tenning te 16v motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 ja men ingen som har noen spesseill formening om dette? kunne godt tenke meg og ligge på en ca 1.5-1.8bars ladetrykk... kjipt om bankesensor piper lenge før:/ Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Parner har vel bygd noen motorer skulle jeg mene, og vet vel hva som fungerer. ettersom han svarer 8,7:1 mener jeg :) er vel ikke tatt helt utifra lufta.. Fikk noenlunde samme beskjeden selv fra en annen motorbygger.. Regner med du skal ha datasprut. Og ang. ladetrykk så er det vel etter mapping du ser hva som fungerer på din motor.. Bla. hvor mye turboen lader før den varmer lufta for mye,mottrykk osv..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Parner har vel bygd noen motorer skulle jeg mene, og vet vel hva som fungerer. ettersom han svarer 8,7:1 mener jeg :) er vel ikke tatt helt utifra lufta.. Fikk noenlunde samme beskjeden selv fra en annen motorbygger.. Regner med du skal ha datasprut. Og ang. ladetrykk så er det vel etter mapping du ser hva som fungerer på din motor.. Bla. hvor mye turboen lader før den varmer lufta for mye,mottrykk osv..! stemmer vell d ace... blir vell som parneren sier tenker eg=)... Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.