Gå til innhold

Bmw M3 E30 vs Audi Urquattro vs Lancia Delta Hf Intergrale!

Ranger emnet


DriftKing

Anbefalte innlegg

For all del, dette trodde eg vi lærte på barneskolen, skal du kjøpe gammel bil, er noe av det siste du ser på kilometerstanden.

 

Mange tror de kjøper strøkne biler bare de har gått 100.000km, men kanskje den som har gått 180.000km er i mye bedre stand?

 

Vedlikehold er det eneste som teller, og det ser du fort når du tester og prøver en bil.

Mazda 323 GT-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For all del, dette trodde eg vi lærte på barneskolen, skal du kjøpe gammel bil, er noe av det siste du ser på kilometerstanden.

 

Mange tror de kjøper strøkne biler bare de har gått 100.000km, men kanskje den som har gått 180.000km er i mye bedre stand?

 

Vedlikehold er det eneste som teller, og det ser du fort når du tester og prøver en bil.

 

Det er nå som regel forskjell på en bil som er gått 90 000km og en som er gått 250 000km. Men så klart kan det være unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et kjappt søk på autodb og finn. Fant 2 urquattro som begge er gått over 250 000km. 3 stk Delta som alle har mellom 90 000km og 120 000km på tellern, å ser ut til å være i langt bedre stand enn de 2 urquattroene. E30 M30 er det heller ikke mange av til salgs.

 

Hvis du ser litt nærmere etter, så er også disse Deltaene av nyere årsmodeller, henholdsvis 1990 og 1994modell.

Du tror ikke at Km-standen kan ha noe med at urquattroen er eldre (1984mod)?

10års er en veldig stor forskjell.

 

Hvis du ser på en 1990modell av urquattro, her:

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

Så ser du at km-standen er langt lavere enn 250.000, som du nevnte.

(jeg fant ikke den andre urquattroen som hadde gått over 250.000?)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser litt nærmere etter, så er også disse Deltaene av nyere årsmodeller, henholdsvis 1990 og 1994modell.

Du tror ikke at Km-standen kan ha noe med at urquattroen er eldre (1984mod)?

10års er en veldig stor forskjell.

 

Hvis du ser på en 1990modell av urquattro, her:

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

Så ser du at km-standen er langt lavere enn 250.000, som du nevnte.

(jeg fant ikke den andre urquattroen som hadde gått over 250.000?)

 

Ok. fant ikke den gråe.. så klart er det en del år i mellom dem. men det gjør da ikke saken noe bedre..

 

AutoDB.no

her er en som har passert 260000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. fant ikke den gråe.. så klart er det en del år i mellom dem. men det gjør da ikke saken noe bedre..

 

AutoDB.no

her er en som har passert 260000km.

 

Og som du ser, er dette en av de første urquattroene, 1982modell.

Det er 8 og 12år forskjell fra de deltaene du fant.

Du kan kjøre MANGE km på 8 og 12 år, og de kan være like mye, eller like lite rævekjørte km som lanciane;)

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett jeg ville gått for ....... alle tre..

 

Her ville jeg rett og slett, pga det begrensede utvalget, valgt den bilen som er i best stand, ev. best stand for en øvre prislapp, og ikke sett så mye på hvilken bil.. Råe biler alle tre, må nok innrømme at Kvattroen hevner på sisteplass hos meg, men den er ikke langt etter de andre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grale! Ikke spør hvorfor, det er ikke lett å velge mellom den og M3m men jeg bare følger hjerte (og det er det slike biler handler om).

 

Men siden du er Drift-King så bør du vell kanskje ha en M3? ;)

 

Hehe ja passer best med Bmw da.

Men aner ikke hva jeg skal velge..My hart says Lancia and Bmw most hehe..Skal importere om jeg skal ha meg en bil av disse typene. Blir enten fra Italia eller Tyskland eller noe...Hvertfall ikke england, de kjører alt de kommer over i stykker.:drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilometer standen har jo en del å si. Det som er greia med Lancia er at de som oftest står i en garasje stort sett, som noen nevnte tidligere. Og det kan jo være positivt eller negativt.

 

Har sett på noen italienske sider nesten alle Lanciaer er gått under 100.000km. Kan jo også lønne seg å kjøpe fra en forhandler, selv om prisen er litt dyrere. Men da får man jo garanti.

Også sett noen Bmw på italienske sider. Noen bare gått 80.000km osv. Og bilene ruster kanskje ikke mye der, og det er plusspluss..

 

Noen som har Audi urquattro, Bmw m3 e30 eller Lancia delta hf intergrale her? Som kan si om hva de liker med bilen sin og ikke liker osv?

 

 

:hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk veldig vanskelig spørsmål.

 

HF er den av de bilene som går best orginalt. Og skal du ha en sånn bil mener jeg du bør beholde den org. Det er også vanskelig å dyrt og skaffe deler.

 

BMW er den som jeg personlig synes er penest om mest morro med RWD. Men den er også den av bilene som går dårligst.

 

URQ er den bilen som JEG mener gir mest for pengene.

 

Men hva skal du egentlig bruke bilen til? Skal du ha en helårs bil hadde jeg tatt URQ. Skal du ha en solskinsdag bil hadde jeg tatt HF. Skal du ha en banebil ville jeg valgt BMW.

 

(Har eid M3 og kjørt både URQ og HF)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lancia, helt klart uten å nøle. Mest klassiker av de tre bilene, helt klart råest utseendemessig.

 

Mye feil er det bare ryktene som sier.

Folk må slutte å høre på disse forbanna ryktene, 95% av de som snakker om rykter har ikke noe grunnlag for å si det. På tide å åpne øynene og inse at alle biler får problemer. Vedlikehold er stikkord

 

har en kamerat som handlet en 94 mod evo sak, en blå fra Ferninand..den har gått om ei klokke..ikke noe problemer med den i år..så enig her..vedlikehold er viktig å holde.. ellers vanskelig spm..alle tre er jo nydelige biler... så er vel avhengig av man man kommer over... å hva man skal bruke det til ..lykke til :hellothere:

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår