sindrulf Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 takk for at dere gidder svare allesammen, men jeg må bare fortsette og grave. du sier at også de selvlærte motorstyringene begrenser seg. hvorfor det ? og hvorfor bruker de (motec og gjengen) ikke luftmasse, lamda og bankesensor, men map sensor? når man skifter manifold, til en som flower mer, trenger ikke trykket nødvendighvis stige, det flyter bare mer oksygen gjennom. dermed skjønner map'en ingenting, mens luftmassemålern er i full gang med å gi beskjed til sjefen om at det flower mer bensin. sjefen skjønner da at dysene må ha lengre åpneperiode slik at det blir riktig blandingsforhold, og den nye manifolden er utnyttet til fulle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by boXer Feks. i S14 henger motorstyringen med til endringer som gir opp til omtrent 300hk trur jeg (rett meg hvis det er feil.) Det er ca korrekt. Ved omtrent den effekten er dysene ca slutt og luftmassemåleren går i peak. Dvs signalet går i 5V, og vi får fuelcut. :mad: Men det er som du sier, motorstyringen i S14 er ikke basert på en 'chip' som kan byttes ut, men beregnes sanntid av en Motorola 16bit prosessor. :cool: http://www.200sx.org/ecudata.html#N1 Ulempen er som jeg sa, den kan ikke chippes, men man må til med standalone ECU eller en piggyback/tilleggsECU. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 så hvis jeg flytter over motorstyringen fra en s14 på min gamle skraphaug med k-jet, så kommer den til og gå som en klokke med en gang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Når jeg kjøpte mitt sprut (http://WWW.SDSEFI.COM) så la de inn en grovmap etter liter,hvor stor dyser...o.s.v........... Jeg har ikke motert det ennå. siden motor ikke er komlett. Men i bruksanvisningen så mener de at det er helt sikkert at man får start vis man har montert riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrulf Skrevet November 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2003 Originally posted by jonnis Men i bruksanvisningen så mener de at det er helt sikkert at man får start vis man har montert riktig. wow, da er det jo bra da. selv på en iskald vintermorgen får man start på motorn...når den ikke er innstilt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonnis Skrevet November 5, 2003 Rapporter Share Skrevet November 5, 2003 må jo få lov å være naiv hvis jeg vil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg