Gå til innhold

Starproblem volvo 240 automat

Ranger emnet


Neonz

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte med 240'n i går, allt gikk som normalt. Stoppet bilen gikk inn til kameraten min, men når jeg skulle hjem igjen var det umulig å få den til å starte. Prøvde mange ganger men det skedde ingenting når jeg vrei om nøkkelen(startmotoren starter ikke å dra), og ja skjekket at det er strøm på batteriet. Men er slik at den må stå i P for å starte, kan de vere noen brytere/rele eller noe som har gått i stykker? noen tips/erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som tassen sier, at den "bryteren" kan slutte å følge med med tiden.. Funker det ikke å lirke litt på girstanga eller ha den i N, kan du åpne opp slik at du kommer til bryteren for så å jorde den ellernoe. Da tror den at den står i P/N uansett. Måtte gjøre det på pappas gamle bil.. Husker dog ikke om det var jording eller strøm jeg måtte sette på bryteren..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe startrele vel? Så lenge bryteren til kassen er iorden, skal den starte.. Ihvertfall dra rundt starteren.. Er bryteren defekt, skjer det ingenting når du vrir om tenninga.. Du kan jo prøve å kortslutte starteren med et skrujern.. Da snurrer garantert starteren. Ikke noe å anbefale om du er grønn når det gjelder bil, men.. :p

 

Hadde ikke slepet bilen sålangt nei.. Vi slepa pappas bil kanskje MAX 1km.. Hadde ikke over 40km/t og kassen lagde lyder etterpå.. :p Husker ikke maxfarta på kassen under slep, men det er ikke mye over 20km/t ihvertfall..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å tjuvkoble rundt sperren på girkassen. Du kortslutter kontrollert en krets for å få den i gir, men da må du bytte noen deler etterpå. Dette skal ligge på ett eller annet relee til kassa. Ligger under girvelgeren ca.

 

Edit: pass på at du da ikke starter bilen i gir, for da er helvete løs skal jeg love deg :D

2002 Ford Mondeo TDCI

1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg -

 

Internett er for hardbarka rødtopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår