krbarstad Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Må hold dæm uttafor, dem skjønne itj nå av det.Bedre med en BTR en 7 gensrer på H&M :) hehe, hadd det vært så enkelt så.hehe får fortsatt hør klaging for en turbo æ kjøpt for 6mnd siden.hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 Morsom tråd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2007 bare å slepp ned buksa så slepp du da syting!!! godt nyttår kalle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Januar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2008 nok et bilde med 8 dyser Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Jeg har en progresiv BTR for salg. A kammen fungere veldig bra på FK, D kammen Fungerer hvist veldig bra også. K-kammen blir litt for skarp for FK. De andre er det vel nesten ingen forskjell med. Det er sånne pingle kammer kosn type btr e d du har for salg i tilfelle, e d makan t den dokker har på glassfiber 242n? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Dabutcher: 405 topp ifra b23et har ikke dysehull. Ang svær luftmassemåler så glem ikke at tenninga tar lastsignalet ifra luftmassemålern da,så med en enorm luftmassemåler for å forhindre at bilen går for fett kan man i tillegg får en totalt ukjørbar bil... I stand corrected. Btw. Det som HADDE gått, var å brukt b23e topp, dobbel dyserail, men: bare en aktiv dyserail om gangen. Feks. V/ E85, kunne man switchet dyser til noen som flowet 30% mer, men v/ vanlig bensin, kunne man kjørt på de andre dysene. Just a crazy thought. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 glem nå ikke at lh 2,4 er kranglete når det gjelder modding. Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt? Ang svær luftmassemåler så glem ikke at tenninga tar lastsignalet ifra luftmassemålern da,så med en enorm luftmassemåler for å forhindre at bilen går for fett kan man i tillegg får en totalt ukjørbar bil... Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da Klare sikkert å driv 1600cc å, men da må du ha 8" lmm. hvis ikke drukne den. Ikke nødvendigvis. Med justering av map er det ikke noe problem med større dyser. Ikke uvanlig å kjøre 440-504cc dyser med 3" MAF på VW med tilsvarende Bosch-sprut. Til OP, ikke noe problem med å kjøre 8 dyser på sprutet, rent teoretisk. Det gir jo vanligvis bedre fylling av sylinderen og gjør det lettere å mappe tomgang og del-last. Problemet er vel at rent praktisk er nok ikke orginalsprutet det som er best egnet for dette, om du ikke kjenner det inn og ut og kan mappe det selv. Som de fleste her har sagt, tid/penger vs resultat på orginalsprutet "makes no sense". Skal du kjøpe deg datasprut derimot, er det ikke dumt med 8 dyser. og til slutt et sitat fra en kompis som driver mye med mapping: "Adjustable fuel pressure regulators should burn in hell" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt? Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da Ikke nødvendigvis. Med justering av map er det ikke noe problem med større dyser. Ikke uvanlig å kjøre 440-504cc dyser med 3" MAF på VW med tilsvarende Bosch-sprut. Til OP, ikke noe problem med å kjøre 8 dyser på sprutet, rent teoretisk. Det gir jo vanligvis bedre fylling av sylinderen og gjør det lettere å mappe tomgang og del-last. Problemet er vel at rent praktisk er nok ikke orginalsprutet det som er best egnet for dette, om du ikke kjenner det inn og ut og kan mappe det selv. Som de fleste her har sagt, tid/penger vs resultat på orginalsprutet "makes no sense". Skal du kjøpe deg datasprut derimot, er det ikke dumt med 8 dyser. og til slutt et sitat fra en kompis som driver mye med mapping: "Adjustable fuel pressure regulators should burn in hell" Om du skal øke mer enn 30% dysestørrelse, må du øke LMM størrelse. Ellers, de originale dysene her er ikke noe man kan kalle idèelle i forhold til flow, spraypattern, eller noe annet. Eneste idèlle med de, må vel være at du får de for 50$ for fire stk på ebay :P Men man kan bruke feks ford "brown tops", eller bare flett ny høyohms dyser, ftw.. med myyye bedre spraypattern (6 hull feks. vs 1) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Om du skal øke mer enn 30% dysestørrelse, må du øke LMM størrelse. Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software. Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere: Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Det mest fornuftige er enkelt og greit å kjøpe datasprut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software. Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere: Kommer ikke langt med standard lmm uten å makse signalet. Dette vet iallefall de gode karra over grensa mye om. Har selv hatt motor med mappet lh2,4 system,som var mappet av svensk firma som er gode på dette. På den var det 80mm luftmassemåler på 465cc dyser... bare for å gi en pekepinn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Trenger vel strengt tatt ikke å endre LMM størrelse så lenge du ikke makser LMM, så lenge du oppdaterer software. Er jo oppdatering av software som er riktig måte å gjøre det på, ikke fikling med størrelse på LMM, dyser og justerbar fpr Edit: noen som vet hvor jeg kan finne orginalfilen fra chippen på nettet, har litt lyst til å snoke litt i mappene:hellothere: Å jo du, du skjønner at org dysene maxer rundt 200-220hk. Kjører du mer, så blir det farlig dutycycle (bare spør bensintrykks-kompisen din). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Det er bare fordi det ikke eksistere chip til alle oppsett for "tre kroner og femti øre", eller at du ikke klarer å mappe selv? Eller snakker du om påliteligheten til sensorer og ledningsnett som begynner å bli 15-20 år gammelt? Er jo ikke noe problem å endre det i chippen da Allt går,men hvorfor? Kjøp datasprut og en har "uendelig" med muligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Å jo du, du skjønner at org dysene maxer rundt 200-220hk.Kjører du mer, så blir det farlig dutycycle (bare spør bensintrykks-kompisen din). Sorry, glemte å skrive at det var så lenge du hadde fornuftig DC også. Noen som vet hva slags chip det sitter i LH? 27c256, 27c512? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pyro_smurf Skrevet Januar 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2008 Sitter 27C256 i LH 2.4 Siter Pyro_smurf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.