hyys84 Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Jepp! Får ikke åpna bagasjeluka. Sitter helt bom fast når jeg tar nøkkelen inni. Prøvde å lirke i en times tid igår, men den er rett og slett "stengt". Noen som vet om det går an å åpne den innenfra eller noe? Skal bak og skifte lykter idag, og litt kjipt å gjøre denne jobben fra baksetene. nb: det er ikke frost, så slipper dere å tenke på det! Det er heller ikke rust, regner jeg med,. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 kan vel kanskje klare å åpne den fra innsiden hvis du skrur av det plastdekselet som dekker hele luka :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Desember 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 er ikke no problem å få av plasten innvendig. har vært borti noen låser som rett og slett har irret fast (rust) på min erfarte jeg at den innerste skiva i låsesylinderen ikke ble trykket langt nok inn slik at jeg ikke fikk vridd nøklen Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 hmm. har prøvd med reserve-nøkkelen også. Fikk den ikke opp. Får ikke lirket nøkkelen engang. jaja. vet ikke om jeg orker å ta av hele plastdekselet før til våren. ellers takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 plast dekslet er jo bare en skrue å resten er klips, bare å dra rett av å da kommer du nesten rett inn til låsekassa. Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo_96 Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Det der tror jeg er en svakeht på de bilene.. har det samme problemet selv.. men pleier å funke med litt låsolje..=) en liten stund i hvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Er det ikke en slags knapp på innsiden på selve låsen som man kan velge om bagasjerommet skal være helt låst? Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borat78 Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Jeg har også samme problem med mitt bagasjerom. Den har vært vanskelig å få opp i lang tid, men nå får jeg ikke vridd nøkkelen. hyys84: Har du fått fikset det ? Siter * - VW POLO 1.0, 1997 X - Toyota Corolla 1.3 XLI, 1992 X - VW GOLF 1.6, 1981 X - Mercedes Benz 200D, 1974 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cubic Skrevet Mai 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2008 Bare for å nevne det så får ikke jeg opp bakluka med nøkkel heller. Den vris rundt på tilsynelatende riktig måte men den låses ikke opp. Funker dog via fjernstyringen. Snodig :uhhmmwhat?: Siter '01 VW Polo 1.4TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veliro Skrevet Mai 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2008 Min var helt fast, reiste på hyttetur med flere i bilen og måtte bruke baksetet som bagasjerominngang. Døra var vel umulig å åpne i 4-5 måneder. Var til og med på bil og maskin der de hadde noe kraftig stoff på spray som skulle løse det meste uten resultat. Så skulle bilen på service, der skulle han bytte noe greier som han trengte bagasjerommet til å komme til. Han sa han brukte en halvtime med noe kraftig sprayting (vet ikke hva det var...) og en del lirking, så gikk den opp. Dette er vel et år siden, og døra har aldri vært så lett å åpne som nå! Blir ikke brukt ofte heller, men fungerer utmerket enda. Siter - 2001 VW Golf Highline 1.9TDI - (X) 1996 VW Polo 6N Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyys84 Skrevet Mai 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2008 Jeg tok av dekselet på bagasjeluken for å finne ut dette. Det virket som om det var rustet fast eller noe lignende. Hvertfall- klarte jeg å knekke hele låsesylinderen i et desperat forsøk på å få opp låsen. Nå har jeg knytt et lite tau fast i åpne-mekanismen, som jeg drar i når jeg skal ha luken opp! Jeg må altså inn i bagasjerommet fra baksetet og dra i denne tråden. Fungerer egentlig helt greit, siden jeg ikke har behov for å gå bak der foruten når jeg stiller inn annlegget mitt, som enkelt kan gjøres uten å åpne luken! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nettmester Skrevet Juli 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2010 Alt er eiret i låsen i bakluka. Har åpnet dørpanelet, løsnet låseskiva ytterst på sylinderen, men lenger kommer jeg ikke. Jeg vil ta ut låssylinderen og legge den i bensin. Å få ut hele greia er for trangt så jeg tror sylinderen må løsnes fra resten for å få den ut... Noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg