Jump to content
Bilforumet.no

nettmester

Bruker
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About nettmester

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/22/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen
  1. Hei! Jeg fikk igjen bilen fra verksted og skulle legge om dekk en drøy uke etterpå. Da jeg skulle til å å jekke opp bilen med garasjejekk, ser jeg da at der puta på jekken skal er den trykt langt inn i kanalen og det er et stort hull der. Får hele hånda inn og vel så det. Jeg vet at dette ikke var før bilen var på verksted da jeg en uke i forveien hadde jekket bilden opp på samme festet for å skifte et tåkelyspære og alt var i skjønneste orden. Har jeg noen rettigheter i en slik sak? Verkstedet skal se på bilen så jeg skulle gjerne hatt litt informasjon om mine rettigheter før jeg møter de ansikt til ansikt. Jeg er svært forbauset over at jeg ikke fikk beskjed om at de har ødelagt noe da jeg hentet bilen fra verksted. Det går rett og slett ikke an å unngå og se skaden. Spesielt ikke når den har vært på bukk og de har gått over bremser og hjullager over hele bilen. Håper noen kan gi meg råd.
  2. Driver og justerer mine coilovers nå, men det er et helvete. Jeg bruker en amerikans rørtang fra Biltema. Gikk relativt fint fremme, men bak er det litt trangt. Noen som vet om et godt verktøy å skru med? Ringen har 8cm diameter. Hadde vært deilig å hatt en kombinasjon av et oljefilter verktøy og fastnøkkelskralle.
  3. Takk for info. På mine står det ikke noe om min og max. TUV papirene står på tysk, men står ikke så mye der heller. Jeg tok hjulstillingskontroll når demperne ble montert. Jeg har forstått det slik at man ikke trenger ta ytterligere hjulstillingskontroller selv om man justerer demperene opp og ned i ettertid.
  4. Noen som vet hvor på gjengene ringene kan være for at bilen er lovlig? Hvordan kan man lettest mulig måle hvor mye den blir senket? Jeg har hatt den helt ned, men nå skal den på kontroll så da må jeg justere den til lovlig senkehøyde. Håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhand takk.
  5. Hva må til for å gjøre transporteren om til personbil? Kan veggen fjernes/kappes f.eks? Og ja, bilen er 10 år. Takker for svar
  6. Ikke vært gjort siden den har vært i min familie de siste 6-7 åra i alle fall.. Kanksje på tide.. hehe Takk for tips. og for dere andre som også trenger hjelp til dette så er det manualer på hvordan dette utføres her: http://www.puravent.co.uk/filters/display_filter.php?id=116∂=M2143
  7. Hei! Jeg har en polo 99 som nesten ikke blåser luft inn i bilden selv med vifta på posisjon 4. Det er varmt og godt, men nesten ikke luft kommer ut. Er det tett noen sted? Hvordan kan jeg løse dette? På forhånd takk.
  8. Damn Sharifs!! Venter ennå på dekka. De ringte 2 dager etter jeg egentlig skulle fått de, og sa at de hadde problemer med systemet deres. Så jeg må vente i 10 dager ytterligere. En leveringstid på 2,5 uker er ikke holdbart, men nå skal de jo komme på onsdag eller torsdag neste uke så da får man vel bare smøre seg med tålmodighet. Lei av å kjøre på vinterdekk.. hehe
  9. Det er nok helst bakkeklaringen jeg er redd skal bli for liten, ikke hjulbuene. Hvertfall her på norske veier. Hva slags produsent har du coilovers av?
  10. Alt er eiret i låsen i bakluka. Har åpnet dørpanelet, løsnet låseskiva ytterst på sylinderen, men lenger kommer jeg ikke. Jeg vil ta ut låssylinderen og legge den i bensin. Å få ut hele greia er for trangt så jeg tror sylinderen må løsnes fra resten for å få den ut... Noen som kan hjelpe meg?
  11. Til opplysnig så ble det til at jeg kjøpte 175/50-13 Dunlop sp2000 hos Sharif's for 2060,- totalt inkl frakt. Tror ikke noen kan slå den. Så blir det vel en 500 kr for omlegging og balansering i tillegg. Problemet er vel bare at jeg sikkert nå må heve bilen igjen da coilovers'ene er justert helt ned siden jeg har kjørt med nokså store dekk til nå. Og sist jeg prøvde skru på de demperene så var det et rent hel.. Måtte bruke en stor amerikansk rørtang med enda et forlengene rør utenpå og rå muskelkraft. Så de taggene på ringene er nesten borte. Dette var før vinteren. Kan tenke meg det er enda værre å få skrudd de opp nå. Syns det uansett er rart at de ringene var så myke og dårlig kvalitet. Sikkert pga at hele settet kostet bare 4000. :s
  12. ok.. takk.. det er disse: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=61455294.129.9023&typ=351416000&ranzahl=4&Breite=195&Quer=45&Felge=13&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=129&sowigan=So usikker på om det er noe å ha. Noen sted man kan finne ut om hva slags dimensjoner er lovlig på ulike felger?
  13. De sa det på dekkskift.no at det var nesten ikke merkbar forskjell på bredden. Så da stemmer nok det. Profil er omtrent lik ja. Jeg er fortsatt i dus hva jeg skal velge. googler på harde livet her. Men dekkonline har slike dekkdimensjoner med gratis frakt. Men de har bare continental i 195/45 dimensjon. Står at dekkene er med felgkant. Aner ikke hva det vil si men..??
  14. Har hørt rykter om at 175 ikke er lov på 7" felg? Grunnet noen ulykker i tyskland. (Leste det i en annen tråd tidligere) Det er visst ikke noe forskjell i bredde på 175/50 og 195/45. Men det siser at Dunlop dekka ser best ut med strekk. Hvis noen har erfaringer vil jeg gjerne høre om de, da det er rett før jeg skal bestille.
  15. Jeg har noen Ally Cat 7x13 som jeg trenger dekk til. De skal stå på en Polo 6N (99 mod), og den er nisenka. Jeg tenkte kanskje en dimensjon på ca 205/50-13 eller noe lignende. Er det noen som har erfaringer her? Hvor får man kjøpt slike ukurante dinmensjoner. Virker som om ingen av de store kjedene har slike dekk.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.