Corolla Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Min 98mod 1.6 golf vibrer ganske kraftig på tomgang og det høres ut som motoren fusker litt. I tillegg rykker den når jeg slipper gassen når jeg kjører. Noen som har peiling på hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Kan være at den går litt lavt på tomgang, prøv å still opp tomgangen litt. Ang rykking når du slipper gassen kan det være slitne motorfester/girkassefester Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Takk for svar! Turtelleren viser ca 800 hele tiden, men kan jo prøve å justere. Hvordan gjøres det? Skal sjekke motorfestene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet Desember 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2007 Tipper gasspjelet ditt er slitent. Veldig vanlig at den nykker når du slipper gassen men kan også rykke når du gir gass fra tomgang. Tomgangen kan også tulle fælt når gasspjelet er dårlig. Dyr del, så ikke løp og kjøp ny uten å sjekke opp mer først. Du skal ikke begynne å tulle med tomgangsjustering på denne. Gå over alt av vacuumslanger og slikt, så er det utelukket ihvertfall:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2007 Nå viser det seg at tomgangen er ujevn. Hvbis jeg gir litt gass på tomgang så går ikke turtallet ned igjen. Blir liggende på 1200-1400. Har også funnet ut at motoren rykker litt når jeg gir gass også. Har sjekket slanger og sett over det meste. Kan jo prøve å med startgass og se om det skjer noe. INSP blinker i noen sekunder etter start, kan det ha noe med feilen å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 "insp" betyr bare at bilen din vil ha service:-) Da får du jo samtidig lest ut feillager. Er du heldig ligger feilen lagret og da får du beskjed fra Møller hva som må byttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pMax_ Skrevet Desember 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Dette høres nøyaktig likt ut som det som skjedde med bilen min. Da byttet de gasspjelhus. De klarte ikke stille det inn skikkelig eller no, så den har vært inne 3 ganger til justering..... Men mener de tok rundt 4-5k for å bytte det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Takk for svar! Jeg skal få lest av feilkoder og se om det gir noen fornuftige svar. Men har søkt en del rundt forbi, og det virker som gasspjelhuset er et vanlig problem. Er det mulig å rense/smøre dette for å se om problemet forsvinner. Har gassspjeld med wire. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 er mulig å rense dette ja. er vel gassspjeldstyreenheten på disse som er en svakhet. koster vel ca 4500 på møller + jobb mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 fant du ut av hva dette var forresten? =0) Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 Desverre. Har ikke kommedt så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2008 langt har den gått da? vært byttet plugger eller pluggledninger på den? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2008 Den har gått 137000. Er dårlig med servicehistorikk siden bilen er importert fra Tyskland. Men skal uansett ta service på den og da blir dette byttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 funnet ut av noe? Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corolla Skrevet Januar 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2008 Har ikke fått tid, mye jobbing for tiden. Men skal bytte plugger og diverse ting og rense spjeldet til helga. Så får vi se. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg