Gå til innhold

Motorkvalitet på 1995 Omega B X20XEV? Trenger svar fort

Ranger emnet


tussi18

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe en Omega B 1995 med motor X20XEV 136 hk 2.0liter.

 

Fra før av eier jeg en omega a 1987 2.0i c20ne... Denne har tålt mer juling og bank enn det jeg trodde var mulig, og fremdeles tikker den ikke eller noe som helst. Med juling mener jeg burning, sladding på¨is på turtallssperre i 5 min om gangen osv. Helt vanvittig med juling har den fått... Den er nå gått 270 000 km og sviver som ei klokke enda.

 

Vil omega b med X20XEV tåle mye juling den også, eller, er det god kvalitet på motoren? går de langt uten prob osv? har sett på annonsen at en del av de har byttet motor osv... Hjelp meg her ettersom jeg skal kjøpe ny bil snart og er X20XEV det de kaller EcoTec? har hørt at de er dårlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke no dårligere enn ellers.

Har sånn motor i min 98 mod omega. Litt tikking er det, men er vell standard på alle.

De som har bytta motor har somregel hatt register ras. Reim, vannpumpe, stramme og løpehjul skal byttes på 60000km eller hvert 4 år.

Har bytta veivføler og tomgangsstiller på min i løpet av 2 år.

Toppdekselpakkning er også en liten svakhet, grei å bytte.

Har ellers ingen betenkligheter med denne motoren.

Nå hverken herjer, burner eller drar turtallsperre på min da, siden den fungerer som familiebil.;)

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe en Omega B 1995 med motor X20XEV 136 hk 2.0liter.

 

Fra før av eier jeg en omega a 1987 2.0i c20ne... Denne har tålt mer juling og bank enn det jeg trodde var mulig, og fremdeles tikker den ikke eller noe som helst. Med juling mener jeg burning, sladding på¨is på turtallssperre i 5 min om gangen osv. Helt vanvittig med juling har den fått... Den er nå gått 270 000 km og sviver som ei klokke enda.

 

Vil omega b med X20XEV tåle mye juling den også, eller, er det god kvalitet på motoren? går de langt uten prob osv? har sett på annonsen at en del av de har byttet motor osv... Hjelp meg her ettersom jeg skal kjøpe ny bil snart og er X20XEV det de kaller EcoTec? har hørt at de er dårlige

 

 

det er ecoTec, jah, ville heller hatt en vanlig 2,0 16v. eller 3,0 v6 da, hvis jeg var deg, men da må du ha større bremser, osv, hvis du ska bygge om, ellers så kan du skaffe deg en 2,5 v6 til en grei pris :) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en '97 x20xev, og er fornøyd med den...Tikker og koser seg..

Runder snart 280.000, og det har kun vært vanlige servicer.....

Kan vel ikke kalle den for en Racer, akkurat, men nabokid'en synes det var skikkelig stas å få sitte på en orntli' racerbil..(manglet da manifoldpakninga..)

Få deg en Ecotec du...Kjør den til de evige jaktmarker, og bytt den ut..

'97 Omega B 2.0i

'93 Vectra A 1.8i

'89 Vectra A 2.0i

 

Jeg bare sier som Ludvig: "Gud velsigne vår herre..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjempe, KJEMPEfine svar. kjøpte meg denne ecotecen for noen uker siden og den fungerer veldig bra. må bare bytte lambdaen. bruker skikkelig med bensin. Men likte det siste svaret VELDIG godt :) Det er en sterk motor, på høyt turtall. Det var lettere å sladde med omega a c20ne på asfalt for den hadde et sinnsykt dreiemoment på lavt turtall. 170 nm på 2600 omdr. den nye ecotecen min skjer det ikke en shit med før jeg når 3500-4000 men sviver veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår