NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Har en 240 med 230f motor og lurer på om det er noe form for ventilasjon av toppen slik at det ikke blir så mye trøkk.Slik den er nå så legger det seg en olje hinne på toppdekslet rundt påfylling etter noe kjøring. Huske 230a hadde et sånt lite filter på en slange man kunne ta av og rense men har ikke sett det på den her motoren. Og så en ting til, har ganske tynn olje på motoren og når den er kald er det ikke noe tikke lyd på den men når det blir varm blir det noe tikkelyd på motoren, kan det være pågrunn av tynn olje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Bytt pakningen i påfyllingslokket, så slipper du sølet iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Tja kanksje det,men er vel ikke noe varig løsning på problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Har et problem til med at det er noen smellelyder fra forstilling. Den kommer når jeg svinger hjulene over og tar løs og litt ved ujevnheter. Har sjekket foringer og de ser bra ut. Har tenkt at det er noe med fjærene/demperne foran, men er veldig vanskelig og finne ut siden lyden sprer seg gjennom jernet. Har en noe defekt tannstang på bilen hvis det skulle ha noe og si.Skulle vel ikke bli kraftige smellelyder av den hvis den var dårlig,eller... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hadde problem med oljesøl på min F, men det forsvant jo med ny pakning. Den gamle var knallhard og sammentrykt, så oljen fant veien ut. Trenger ikke være trykk der, det er jo ikke noe deksel over kammen så olje kan jo havne oppi toppa og renne ut pga paknignen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Hadde problem med oljesøl på min F, men det forsvant jo med ny pakning. Den gamle var knallhard og sammentrykt, så oljen fant veien ut. Trenger ikke være trykk der, det er jo ikke noe deksel over kammen så olje kan jo havne oppi toppa og renne ut pga paknignen. Skal ta meg en tur til volvo og kjøpe en ny paknig, det vil jo seff hjelpe på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Om du har problemer med mye olje i innsug, så kan du se på "oljeutskilleren" på blokken. Det er ikke samme filter som på den forrige motoren din. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Jeg har samme problem på min b230fk. Svetter litt rundt påfylling, selv om jeg er flink til å søle også! :D Prøver ny pakning jeg også. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Desember 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 tannstanga kan føre til smelle lyder har deet på min jeg også.. Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 tannstanga kan føre til smelle lyder har deet på min jeg også.. Den kan det altså. Har hatt begge hjulene i luften mens jeg svinger på hjulene og på et hviss punkt kjennes det ut som det smeller inne i stanga når man har handen liggende på den.Foresten så er den svært lite retningsstabil og ikke gjennopprettende fra en side.. Btw noen som vet hvordan man forandrer topic på tråden , er jo noen andre spørsmål her nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NidNick Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2007 Om du har problemer med mye olje i innsug, så kan du se på "oljeutskilleren" på blokken. Det er ikke samme filter som på den forrige motoren din. Ble litt usikker nå hvor den befinner seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 Ble litt usikker nå hvor den befinner seg. Du ser en liten plastboks på blokken, så går det en slange fra den og inn til innsugs-slangen din. Om denne er tett, kan den "spytte" ut olje, spesiellt om du herjer en del på høy rpm Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.