bass84 Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 hei! nettopp oppgradert anlegget mitt med 2 EXIDE MAXXIMA DC900. det hjalp veldig mye, nå kunne anlegget spille mye høyere. men... TRENGER sårt mer støm. Før ble kondensatoren utlada på hver eneste basslag nå synker den fra 14v til 10-11v, dette er vell ikke optimalt?? så har sjekket litt rundt omkring og fått i forslag å kjøpe en 200A dynamo. Eller kjøpe en mindre dynamo og flere batterier. hva er det beste? flere batterier eller større dynamo? andre forslag mottas med stor takk!! Siter TRU Technology SH1 Zapco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 tror du har nok natterier, du må jo ha noe som kan lade dette og, og da må du ha dynamo, skiftet den lade regulatoren? det hvil nok hjelpe mest for deg vil eg tro. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 1, 2003 Rapporter Share Skrevet November 1, 2003 Regner med at du trenger endel watt til de forsterkerrene dine... Da må du mest sannsynlig ha en større dynamo, om du skal greie å holde spenningen oppe. Og ihvertfall en god laderegulator. Om du har en 70A dynamo i bilen, vil ikke den orginale laderegulatoren utnytte mer en 60-70% av den, pluss at den sjelden gir mer enn 13,6v. I tillegg vil nok resten av bilens elektronikk trenge rundt 15A. Da står du igjen med ca 30A... Dvs såvidt over 400watt tilgjengelig til stereoen. Skifter du f.eks til en 150A dynamo, og en god laderegulator, vil du ha 135A tilgjengelig, ved 14,4v. Noe som gir 1944watt. :) Da snakker vi... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 2, 2003 Rapporter Share Skrevet November 2, 2003 gratulerer vu. Endelig. Bytt dynamo du, må gjøre det selv snart også. sett inn en fra en amrikaner eller no. de pleier å være store. også må du ha et skille rele. kan skaffe deg et nå som gjør at batteriet til motoren ikke brukes på anlegget. dvs at du altid får start. den har også en status lampe på batteriene Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bass84 Skrevet November 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 hva er prisen på en god laderegulator?? så det er ingen vits i å ha flere batterier?? har tre forsterkere som utgjør 360A så hvordan får jeg det til at forsterkerne får nok strøm?? Andreas: Ja, kan du skaffe en skille rele og en god dynamo til en god pris? isåfall gi meg beskjed. Siter TRU Technology SH1 Zapco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Originally posted by bass84 hva er prisen på en god laderegulator?? så det er ingen vits i å ha flere batterier?? har tre forsterkere som utgjør 360A så hvordan får jeg det til at forsterkerne får nok strøm?? Andreas: Ja, kan du skaffe en skille rele og en god dynamo til en god pris? isåfall gi meg beskjed. 360A... He-he... Dette blir dyrt. Flere batterier vil hjelpe deg til å spille lengre når du ikke har motoren igang. En eller flere dynamoer vil hjelpe deg å holde spenningen oppe lenger, med motoren igang. En eller flere kondensatorer vil hjelpe deg med å holde spenningen opp i begge tilfellene. Uansett... Skal du ha noe håp om å spille max, MÅ du gjøre noe med strømforsyningen din. Ladac sin laderegulator koster 1660,-. Den er muligens den beste på markedet. Den henter 14,4volt til batteriet, helt til dynamoen møter veggen. Sammen med laderegulatoren ville jeg brukt skilledioder... De er "evigvarende", da det ikke er noen bevegelige deler, og kontakter hvor det kan komme lysbuer. Ladac sine koster ca 1200,- for 100A... Også videre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet November 3, 2003 Rapporter Share Skrevet November 3, 2003 Ja da jeg kan skaffe alt det der til deg vu. kom innom en dag så kan vi snakke om det. En kondis eller to til hadde ikke skadet. Kan hjelpe deg litt en dag og koble opp noen batterier og litt flere kondiser. Du får spare til et odysse batteri da vet du. da får du power. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg