Gå til innhold

Min Ascona B/J

Ranger emnet


Villing

Anbefalte innlegg

Opel Ascona B/J

 

Da har jeg spandert på meg en gammel Ascona J

Bilen er en 1980mod, med 1.3L motor. Sjermene fremme er veldig rustet, men fikk me splitter nye. Må også skifte ut begge fjærskålene bak, fikk med nye.

 

Planer:

Fikse fjærskålene

Bytte sjærmer

Slipe vekk overflate rust, behandle, grunne å lakere over igjen.

Få den eu-gokjent

 

Når det er gjort, får jeg se hvor pengene strekker til.

Senk

Felger

Muligens Recaro stoler

En eller annen fanger framme må på plass

osv.

 

Bilen har jeg ikke fått enda, den blir hentet i romjula :)

Bare kom med forslag til hva jeg kan gjøre osv.

 

Bilder av bilen Her

 

Lørdag 29.12.07

Idag er det første gang jeg har sett bilen i dags lys, fant endel rust som jeg ikke viste om. Kjørte hjem i rein igår, så idag så jeg at bilen er våt inni.

Så jeg har tatt ut et av fram setene, skal også rive opp teppe, men dette blir ikke gjort før jeg har vert på EU kontroll.

 

Etter studeringen av bilen, vasket jeg den. Så her er bildene.

DSC_0196.jpg

DSC_0192.jpg

DSC_0191.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0187.jpg

 

Bildene av rusten:

Ja framsjermene er pill rustne, men fikk med splitter nye, de blir montert etter de er lakert.

DSC_0197.jpg

DSC_0198.jpg

DSC_0199.jpg

DSC_0200.jpg

DSC_0201.jpg

DSC_0203.jpg

DSC_0213.jpg

DSC_0214.jpg

 

Bilen står nå trygt inni den ryddige garasjen :)

DSC_0219.jpg

DSC_0216.jpg

 

Peace out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Då var bilen i hus, etter en litt for lang kjøre tur fra Bergen. Var veldig uvant å kjøre, har ikke kjørt gamlere bil en 98mod før, så det tok litt tid å bli vandt med.

Den var helt kurant å kjøre, veldig dau da Bremsene var heller ikke på topp.

Kommer sikkert bilder imorgen, da det var mørkt når jeg kom hjem. I morgen blir det nokk vasking, begynner kansje å pusse litt rust osv også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der var det bilder ja :) ser ut som du må ut med rutene og sandblåse litt. håper ikke det er store overraskelser under de der skjermene nå da... hvordan var hjulbuene bak?, ta og sjekk under gulvteppet på fører siden ved pedalene også.. de der orginal setene må du ta vare på, skjeldne seter de svarte...

 

Må nokk ut me rutene ja, er det mye jobb og ta ut ?

Må kjøpe meg kompressor og sandblåser en dag, funker det me den billigste kompressoren på biltema?

Hjulbuene bak så ikke alt for galne ut.

 

Jeg begynner ikke å demontere før jeg har vert på Eu kontroll,å får den gokjent før jeg begynner å skru.

 

Noen som har peiling hvordan vannet kan komme inn? Det er under bena på begge setene bak, og fører siden fremme, ikke passasjer siden. Kan det væære hull i hulvet elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei er ikke vanskelig å ta ut rutene men det er kjekkt å være to når du gjør det, og du bør ordne deg en streng som du trær igjennom etter du har dytta til en liten åpning, så er det bare å dra bortover(husk tettnings stoff når du skal sette i ruta igjenn). både side rutene og bakruta tåler en god del. men du bør være forsiktig med front ruta da den kan sprekke fort. hvis du nå skulle være uheldig så får du kjøpt ny front rute til 1000kr....

 

angående lekasjen så vil jeg tro det er side rutene bak og nedre kant i front ruta det kommer inn vann. du kan jo ta vann slangen å dusje bilen så finner du ut vil jeg tro... men som du sier så kan det være hull i gulvet også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei får teste det med spyler slangen imorgen.

 

Har forandret planene, nå skal jeg bare pusste ned det ruste som er å fikse det som må fikses, så den er sån noelunde klar til jeg blir 18 ( i juni ) Etter sommeren når jeg går ut i lære, blir det skikklig prosjekt, da skal alt rust vekk, og sikkert hel lakering. Nå strekker ikke pengene til, til denslags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 05.01.08

Idag flyttet jeg bilen til en bedre skru plass. Begynte å skru av støtdempere, slipte vekk de gamle fjær skålene og tok av akslingen.

Fikk endel små problemer underveis så tok alt tok tid.

Begynte å sveise på skålene, men fikk problemer med sveiseaperatet, så ble ikke helt ferdig.

En mutter manglet også, så den må bestilles før vi kan gjøre noe mer.

 

Bilder fra dagens arbeid.

DSC00719.jpg

DSC00723.jpg

DSC00724.jpg

 

Nye fjærskåler.

DSC00721.jpg

Gamle skåler :/

DSC00722.jpg

DSC00725.jpg

 

Blir sikkert ikke mer gjort før mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tatt allerede :)

Pusser ned til mettalet og tar på bruno, vet ikke om det er godt nokk? Det gjelder bare overflate ruste som er rundt vinduene å slik.

Sjermene blir nokk også snart skiftet ut, men må bestille ny frontfanger også.

Link til sider hvor de selger front noen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår