Gå til innhold

Saab

Ranger emnet


PlumboRacing

Anbefalte innlegg

Nå er jeg ikke helt sikker men jeg tror noe kan passe over...

 

Det spørs litt på hva for årsmodell denne 900'n er. Det finnes et skifte mellom ny og gammal 900(også deler) rundt 1987-88 modellene. Hvis 900'n er eldre enn 1987 så mener jeg det er samma delene som på Saab 90/99. Er 900 nyere enn det så trur jeg noen ting er skiftet ut og at noe ikke passer....

 

Jeg hadde hvertfall en 900 fra 1987 på gata og den var det 99 understell på.

Du burde skjekke det opp, men jeg trur det er noe slikt.

 

Lykke til....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

noen som veit om saab 90 deler passer over på saab 900?

om det er samma understell osv..

 

Ja er som Heum her sier, er ett skille om det passer eller ikke. Letteste måten å finne det ut på er å sjekke boltsirkelen! Er det 4*108 er det "nye" utgaven å da er det ikke likt, men er det 4*114.3 er det samme som på 99 og 90. Nyere utgave har også håndbrekk på bakhjulene!

-1996 Opel Omega B1 Caravan 2.5 TD

-1970 Opel Kadett B

-1994 VW Golf 3 VR6 (bilcross)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enklere måte å sjekke boltsirkel på : gammel type bruker hjulmuttere, nye typen har bolter. Så om selve boltene henger fast, og du skrur på muttere, har du gamle typen understell på 900en din.

 

Men det stemmer ikke helt det som sies her. Det er ikke alt som passer over, uansett årsmodell. Framdemper har annen innfesting ihvertfall. Men det meste passer, så du får bare ha øynene med deg når du flytter på ting ;)

 

Forøvrig er det lettere å svare om du kommer med mer spesifikke spørsmål. Hva er det egentlig du har tenkt å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår