Radial Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Hallo! Hva slags 4wd-system sitter det på Mitsubishi Galant fra feks 1992? Er det Konstant 4wd? thorsen-differ? Stabilt, solid og tåler en trøkk som feks litt leking på isen? ;) Noen som vet noe? Mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Når mitsubishi kjørte gr.n rally med galanten så ble det endel girkasseskift for å si det sånn.. Det er ikke spesielt solid, men med "vanlige" dekk så holder det nok lengre.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 skjønner...nei med 2 liter sugemotor og 185 dekk, blir det nok ikke så alt for godt grep og voldtekt som i en turbomata gruppe a bil med rallypigg ;) Men er girkassene litt underdimensjonerte altså? Hmm... Skal bare ha en billig 4x4 bruksbil med KONSTANT 4x4 og litt sladdemuligheter fra japan, og er liksom legacy og galant det står imellom. Audi 100 quattro (med og uten turbo) blir vurdert forløpende og... frister litt med "lock" knapp på bakdiffen på isen, må jeg ærlig innrømme, hehe ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2007 Vanskelig å si hva som er "best"... hehe.. men bare å prøvekjøre litt det.. så kan en gå for det en føler for sjøl... :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Desember 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2007 få tak i en audi 200 turboquattro:) med sperre både fram og bak :D Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 få tak i en audi 200 turboquattro:) med sperre både fram og bak :D Mekanisk sperre på senter og bak diff ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Desember 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2007 50:50 fordeling, konstant firehjulstrekk, sperre på vertfall senterdiffen. jeg har en 1995mod 7G Galant 2,0i 4x4, er stort sett det samme systemet som generasjonen før. en ting kan jeg si deg; lekent til tusen! jeg skulle også ha 4x4 når jeg kjøpte bil, var innom både subaru og div. før jeg bestemte meg for galant, enten 6G eller 7G. audi ville jeg ikke ha pga. tvilsom kvalitet, og mitsubishi har vi hatt i familien siden slutten på 80-tallet... galanten bruker en kjent motor (4G63) som har blitt brukt siden 80-tallet, og helt fram til 2003 da galant opphørte. dønn solid motor, eneste problemet er ventiltikking (har ikke opplevd det selv). det som blir sagt om dårlig drivverk etc. her, stemmer ikke etter det jeg vet. verkstedet jeg bruker sier at drivverket på disse bilene er noe av det bedre som har blitt laget. har aldri hørt noe om svakhet med girkassene. skal love deg at galanten er morsom på glatta! føles som en bakhjulstrekker eller firehjulstrekker med overfordeling bak, pga. at den er lettere bak enn foran. OVERSTEERING! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.