Gå til innhold

papertiger

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om papertiger

  • Bursdag 08/21/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Suldal

papertiger's Achievements

  1. hei. jeg har en JBL GTO-4060 forsterker som sannsynligvis er gåen (kortslutning i ene høyttalerutgangen, så den slår seg av og på hele tiden). gav 800 kr for denne i tyskland for 2 og 1/2 år siden, halv pris av norsk. må nok skifte den ut, og såg i utgangspunktet på denne hos bilradiospesialisten: Harman Kardon Ca-470 til 2000 kr (koster den egentlig 4000kr?)http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=4066&katid=35&mid=m436&id=&vn=736 men finner generelt lite info om denne. men så tenkte jeg på dynaBel, som jeg har sett mye skrøyt av: dynaBel BF0804 til 2000 kr.http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm hvilken skal jeg velge? evt. andre alternativer? haster litt, har ikke lyd i bilen for tida :( den skal bare drive 2x 6x9" JBL GTO-937 bak 2x 4" JBL GTO-437 front spiller: Pioneer DEH-4900ib. bil: galant 4x4 1995 modell, høyttalere i orginale hull.
  2. jeg har en 1995 galant 4x4. må bare si det, det er en hysterisk morsom bil på vinterføre! :D min står nå til oppretting, skal bygge den opp igjen i løpet av vinteren. spørs om det ikke var min som var rammeskeiv som du såg på autodb :p hehe men har funnet ut at jeg skal få den på veien selv. det skulle kunne gå med 250hk. det er en som har fått inn en frontcut fra en 7g vr-4 med 2,0 v6 twinturbo 240hk og 4x4. han overførte motor og drivverk fra frontcuten til sin 2,0 glsi 4x4. men er nok litt jobb, og sikkert umulig å få godkjent. nå ligger det faktisk en 4-5 stykk ute på finn.no, har tatt seg enormt opp nå som det går mot vinter. med konstant 4x4, 50:50 fordeling, inntil 40% sperre på senterdiffen (tror jeg) og lamellsperre på bakakslingen, blir dette en morsom vintertransport om du gjør litt ut av det selv :D :D med senk og riktige felger så blir det en fin bil, men ikke minst sitter den ekstremt godt på veien!
  3. kan være verdt en tur innom www.mitsubishi-klubben.no ellers kan jeg si det jeg vet (har G7 selv): GLX: vanlig varmeapparat (muligt A/C), el.vindusheisere foran, el. speil GLS har utover dette: muligens aut. klima, el. vinduer bak, muligens bedre seter (er tilfelle på G7), tåkelys disse utstyrsnivåene gjelder vel opp til 99/00, da tok Sport/Comfort over. endringene var stort sett støtfangere og annet. Sport hadde vr4-styling, blått/svart stoffinteriør, momo ratt, karbondekor midtkonsoll.
  4. D2/KSport fører coilovers til Galant G8 (97-03). disse passer over på G7, som du har. de er billige, men etter sigende knallharde. Tein er tingen viss du vil ha kvalitet. igjen, se etter coilovers til Galant G8.
  5. 19" burde gå fint. 18" er nesten et minimum på disse bilene, pga. hjulbuene er såpass store. gå for 2,4 GDI eller 2,5 V6 så blir du nok ikke skuffa. men 2,0 litern er ikke noen sinke den heller ;) så lenge du har manuell kasse da seff.
  6. ville gått for 215/45 eller 215/40 på 17 toms felger. jeg kjører med førstnevnte, bra kjørekomfort og pent utseende. senk er et must.
  7. gå på forumet som k3nt nevnte, og videre inn på galant-forumet. der finner du en topic som heter noe sånt som "skifte lyspærer i g7 instrumentpanel" elns. der har MisterTwo skrevet en fin beskrivelse for G7, brukte den samme på min. er forresten bare én pære til varmeapparatet. lysbryting er fysikkens virkemiddel brukt for å få lys i alle tre bryterne!
  8. 50:50 fordeling, konstant firehjulstrekk, sperre på vertfall senterdiffen. jeg har en 1995mod 7G Galant 2,0i 4x4, er stort sett det samme systemet som generasjonen før. en ting kan jeg si deg; lekent til tusen! jeg skulle også ha 4x4 når jeg kjøpte bil, var innom både subaru og div. før jeg bestemte meg for galant, enten 6G eller 7G. audi ville jeg ikke ha pga. tvilsom kvalitet, og mitsubishi har vi hatt i familien siden slutten på 80-tallet... galanten bruker en kjent motor (4G63) som har blitt brukt siden 80-tallet, og helt fram til 2003 da galant opphørte. dønn solid motor, eneste problemet er ventiltikking (har ikke opplevd det selv). det som blir sagt om dårlig drivverk etc. her, stemmer ikke etter det jeg vet. verkstedet jeg bruker sier at drivverket på disse bilene er noe av det bedre som har blitt laget. har aldri hørt noe om svakhet med girkassene. skal love deg at galanten er morsom på glatta! føles som en bakhjulstrekker eller firehjulstrekker med overfordeling bak, pga. at den er lettere bak enn foran. OVERSTEERING! :D
  9. ok... men du har en med turbo og ic, er vel godt merkbar forskjell fra orginal til det :P ser orginalt har den ca samme tid fra 0-100 som en 318is med 140 hk. er det noe turtallskick i d15z6 motoren? har lyst på en bil som går rimelig greit, men er jo førstebil så det trenger ikke være noen racer...
  10. ingen som vet noe om denne bilen og D15Z6 motoren?
  11. hei! dette er første posten min her på forumet, skal ha meg bil om en stund. så har jeg lurt litt på civic. har sett meg ut den fra 96-98 pga at denne har airbag ++. 1.6 vti blir for dyr, ligger jo skyhøyt i pris. budsjettet mitt ligger på 40-60 000, alt ettersom hvor mye penger jeg klarer å tjene til våren. men hvordan er 1.5 vtec motoren? den har 115 hp, og har lest litt om den. er en såkalt vtec-e (e for economy) og kan være enormt drifstoffbesparende, men rødlinja begynner på 7100rpm... :) men hva er forskjellen på D15Z6- og Z8? ytelsene er identiske, begge er vtec-e motorer... hvordan er turtallsvilligheten i disse? og er de noe spreke? har sett meg ut EK3 karosseriet (3-dørs hb). fant dette på en nettside: håper jeg får noen gode svar!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår