Gå til innhold

Trøbbel fartsmåling (speedo) 740

Ranger emnet


Gjest Andeeh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk ikke noen svar i volvoforumet, så prøver her istedenfor..

 

Trenger svar fra noen som har gjort dette før, evt. vet det 100%.

 

Jeg har en 740 med 940 bakaksling, 48 "punkter" på tellehjulet. Jeg får alt for mye utslag på speedoen så regner med at det er beregna på 12 "punkter" originalt. Er det noen som kan gi meg den raskeste måten å få speedoen til å vise rett? Om noen hjelper meg og evt. kan finne deler for meg kan denne engelen få en hundrings eller to.

 

Blir gal snart, mye fram og tilbake med denne haugen. faen. :angry:

 

Noen må jo ha vært borti dette før??

 

Med vennlig hilsen

Anders Mørkved Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er vell å spørre 351RS som har ett program som regner ut hvor mange tenner du skal ha på drevet ut i fra utveksling og dekk dimm. åsså får du tak i ett slikt drev og setter inn?

(Med forbehold om at han ikke bare har ett program som fungerer på Ford/Granada)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det man pleier å gjøre, er å modde på kransen som sitter i diffen og gjøre om på den, så den har riktig antall "punkter" som speedo'n skal ha.

 

viewpic.jpg

 

Som du ser på bildet over, så peker pila på kransen som gir hastigheten til speedo'n.

Det man må passe på når man fjerner de ekstra punktene, er at de som står igjen, har riktig mellomrom mellom seg.

 

Du får nok bedre svar på Svenska Volvo 7/900 Klubben evt. Turbo Performance Club

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår