Gjest Andeeh Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hei! Fikk ikke noen svar i volvoforumet, så prøver her istedenfor.. Trenger svar fra noen som har gjort dette før, evt. vet det 100%. Jeg har en 740 med 940 bakaksling, 48 "punkter" på tellehjulet. Jeg får alt for mye utslag på speedoen så regner med at det er beregna på 12 "punkter" originalt. Er det noen som kan gi meg den raskeste måten å få speedoen til å vise rett? Om noen hjelper meg og evt. kan finne deler for meg kan denne engelen få en hundrings eller to. Blir gal snart, mye fram og tilbake med denne haugen. faen. :angry: Noen må jo ha vært borti dette før?? Med vennlig hilsen Anders Mørkved Johansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Hva med å sette inn speedometer fra en 940? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Passer det da? Jeg vet ikke, kan ikke så mye om dette, derfor jeg spør :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 jeg vet ikke, men det burde man få svar på i 700/900 forumet.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 Letteste er vell å spørre 351RS som har ett program som regner ut hvor mange tenner du skal ha på drevet ut i fra utveksling og dekk dimm. åsså får du tak i ett slikt drev og setter inn? (Med forbehold om at han ikke bare har ett program som fungerer på Ford/Granada) Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Det er forskjellige målere for hvert drev, som ikke passer på de forskjellige bakakslingene, så det sliter litt.. Noen fler? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Desember 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2007 Mener å ha lest en tråd her på forumet(?) om at det finnes en boks for å gjøre om signalet fra abs-bakaksling til ikke-abs speedo, som ble brukt på enkelte årganger av 740. Så det kan jo være en lur plass å begynne å søke. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Desember 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2007 Hei. Det man pleier å gjøre, er å modde på kransen som sitter i diffen og gjøre om på den, så den har riktig antall "punkter" som speedo'n skal ha. Som du ser på bildet over, så peker pila på kransen som gir hastigheten til speedo'n. Det man må passe på når man fjerner de ekstra punktene, er at de som står igjen, har riktig mellomrom mellom seg. Du får nok bedre svar på Svenska Volvo 7/900 Klubben evt. Turbo Performance Club Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Januar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2008 Tror ikke jeg har så veldig lyst til å begynne å fjerne punkter egentlig :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg