Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt full s4 styling???

Ranger emnet


Lilleliff

Anbefalte innlegg

Er bare å be Møller om å sette på den i stedet for den orginale fangeren.

 

Men måtte si ifra helst et par uker før bilen skal rettes opp, slik at de fikk bestilt fangeren. Var det jeg fikk som svar når jeg spurte etter jeg ble rygga på i fjor sommer.

 

Pris forskjellen er overraskende liten egentlig.

 

Men jeg skal ha alt rettet opp grunnet skade og gjennom kasko forsikring, og derfor jeg lurer på om de kan ta å sette på S4 fanger i den forsikringsaken eller kommer dette i tillegg?

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du får en takst på en skade kan du velge om du vil ha pengene, slik at du kan ordne det selv. eller du kan velge å sende bilen på et verksted slik at de fikser skaden, mens regnignen blir sendt til forsikringsselskapet.

 

få takst på skaden, bestil time på ei vag sjappe, be dem ordne full orginal s4 styling, betal med forsikringspengene, eventuelt betal det som er ekstra fra egen lomme.

 

får du penger tilovers, noe som er tvilsomt, så kan du gå ut å ta deg ei pils;)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre, best hvis det ikke er din feil (skaden), er å få Møller til å sette opp takst med S4 delene i stedet for orginal delene. Jeg var så dum at jeg ikke gjorde det når min ble skadet, angrer jeg på nå :P

 

For da sender de bare taksten til forsikringsselskapet ditt og du får som Keikooo sier, enten penger eller dekket reparasjon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre, best hvis det ikke er din feil (skaden), er å få Møller til å sette opp takst med S4 delene i stedet for orginal delene. Jeg var så dum at jeg ikke gjorde det når min ble skadet, angrer jeg på nå :P

 

For da sender de bare taksten til forsikringsselskapet ditt og du får som Keikooo sier, enten penger eller dekket reparasjon. :)

 

 

Det var min feil, men har kasko forsikring så burde nok gå greit. Da er det jo greit med den saken, kommer nok til å få en saftig pris på at automatkassa har begynt å nappe/lugge kraftig etter sammenstøtet :P

 

Skulle nettopp lage prosjekt tråd nå som jeg hadde fått lappen og bil i boks og skulle starte med full S4 styling med orginal deler fra Møller :p

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre, best hvis det ikke er din feil (skaden), er å få Møller til å sette opp takst med S4 delene i stedet for orginal delene. Jeg var så dum at jeg ikke gjorde det når min ble skadet, angrer jeg på nå :P

 

For da sender de bare taksten til forsikringsselskapet ditt og du får som Keikooo sier, enten penger eller dekket reparasjon. :)

 

 

men viss forsikringsselskapet synns taksten fra møller er urimelig, så kommer det en takstman fra forsikringsselskapet å tar takst på bilen.

Å da bruker som regel taksten på skaden å falle med rimelig mange tusenlapper.

 

skjedde iallefall med meg en gang en idiot rygget i meg, å presterte å si at det var min skyld.

men taksten fra forsikringsselksapet var stor nok til å fikse det ødelagte, så da var det greit:)

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men viss forsikringsselskapet synns taksten fra møller er urimelig, så kommer det en takstman fra forsikringsselskapet å tar takst på bilen.

Å da bruker som regel taksten på skaden å falle med rimelig mange tusenlapper.

 

skjedde iallefall med meg en gang en idiot rygget i meg, å presterte å si at det var min skyld.

men taksten fra forsikringsselksapet var stor nok til å fikse det ødelagte, så da var det greit:)

Du har helt sikkert rett.

 

Når jeg ble rygget på så ble taksten på ny fanger, lakkering og montering av fanger på like under 8000kr. Da hadde det kostet ca 2000kr ekstra for en S4 fanger. Derfor jeg angrer på at jeg ikke fikk dem til å sende inn takst med S4 fanger i stedet for A4 fanger =/

 

Var ikke noe problem å få de pengene fra forsikringsselskapet, men det kan jo ha vært fordi det ikke var min feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt sikkert rett.

 

Når jeg ble rygget på så ble taksten på ny fanger, lakkering og montering av fanger på like under 8000kr. Da hadde det kostet ca 2000kr ekstra for en S4 fanger. Derfor jeg angrer på at jeg ikke fikk dem til å sende inn takst med S4 fanger i stedet for A4 fanger =/

 

Var ikke noe problem å få de pengene fra forsikringsselskapet, men det kan jo ha vært fordi det ikke var min feil.

 

det høres ut som en realistisk takst, men det er fort gjort å dra til et merkeverksted for å få taktst på en skade, også setter de en helt sinnsvak urealistisk takst på skaden.

feks hadde taksten på skaden din kommet på 12000 kr, noe som er fort gjort på et merkeverksted, så hadde forsikringsselskapet sendt en egen takstmann fra deres selskap.

Å det tar fort 2-3 mnd før han kommer.

når du da endelig får takst på skaden fra takstmannen er det ikke noe problem å få pengene, men det tar tid!!

 

ting tar alltid tid med forsikringsselskap. Det er jo ikke akkurat sånn at de liker å gi ut penger til folk.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleliff, bare å søke her på Forumet. Mange poster om akkurat dette. Ellers er jo Google, din aller beste venn. VAG har også et forum du kan lete etter det du trenger :rolleyes:

Audi A4 TQ Sedan 1998/99 - Prosjekt

Renault 5 GTE 1991 - Prosjekt

Audi A4 Sedan 1996 - Solgt

More Ice.. More Snow.. More Fun.. Audi Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres ut som en realistisk takst, men det er fort gjort å dra til et merkeverksted for å få taktst på en skade, også setter de en helt sinnsvak urealistisk takst på skaden.

feks hadde taksten på skaden din kommet på 12000 kr, noe som er fort gjort på et merkeverksted, så hadde forsikringsselskapet sendt en egen takstmann fra deres selskap.

Å det tar fort 2-3 mnd før han kommer.

når du da endelig får takst på skaden fra takstmannen er det ikke noe problem å få pengene, men det tar tid!!

 

ting tar alltid tid med forsikringsselskap. Det er jo ikke akkurat sånn at de liker å gi ut penger til folk.

 

Dekker de leiebil de 2-3 månedene da? :p

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allså vis det er snakk om at bilen er ukjørbar å leiebil er inn i bilde, så er det jo klart at de ikke bruker så lang tid.

 

men er det ulykken din skyld, så er det logisk at de ikke dekker leiebil lenger enn det forsikringen din tilsier.

[-]Saab 95 2.0t se - 2001

[x]Audi A4 1.6 - 1997

[x]Audi 80 2.0 - 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår