Gå til innhold

VW Golf 5 1,9 TDI 4motion SLine dårlig kvalitet?

Ranger emnet

noldeeus

Anbefalte innlegg

Ja, nå tenker jeg du begynte å lure jeg. Hvorfor i helvete poster den nooben en tråd om Golf her i steden for under VW>Golf? Men joda, nå skal jeg forklare deg det ;)

Det har seg nemlig sånn at jeg skal ha meg bil til våren, og modern kjører en Golf av typen jeg allerde har pressentert deg for. Greia er at fadern syns jeg skal ha kliss ny, trafikk og drifts-sikker mest mulig fornuftig bil. Han har tidligere snakket om at jeg skulle ta over denne golfen, men han er har i det siste sagt at han ikke vil dette alikevell da han er redd for at det blir mye tull med denne bilen framover. Det er en 2005 modell.

Vi har i det siste hatt mye VW og fadern kjører selv en ny transporter. Og sånn som vi opplever det så har disse bilene faktisk ganske ofte mye småtull og av og til kan få noen litt større feil. Volkswagen er også ganske dyrt å fikse og ha servciser på. Bilen modern kjører har vell gått noe sånt som 50.000.

Som sagt så har fadern i det siste begynt å mase om at jeg skal ha Toyota, for det er det han skal ha til våren/sommer og. Vi har kommet fram til at det skulle blitt en Yaris Tsport og jeg syns egentlig den bilen er helt grei og. Men, når det er sagt så syn jeg kanskje at golfen ser litt bedre ut, den har 4motion og jeg liker den i det heletatt ganske mye mer.

Hva med å ta en sånn NAF test på golfen og heller ta de store og små feilene på garanti før reklamasjonsretten går ut? Eller burde jeg heller velge en helt ny Yaris TS?

Noen synspunkter på dette?

PS: Jeg betaler bilen selv så ikke mas om hvor jeg får alle pengene fra.

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om valget allerede har falt på at du skal ha en så ny bil så har jeg ingenting å tilføye. hadde vært gøy om du kjøpte deg en gammel corolla i kjempestand, og faren din en splitter ny corolla (bare et eksempel) og se hvem som må koste på sin mest i løpet av noen år :)

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du R Line? :)

Uansett, både mamma og broren min kjører en Golf 1,9 TDI, mens broren min har DSG kassa. Ingenting å si på dem at bilene holder god tysk kvalitet og går som kuler begge to. Diesel sparker godt også!

Ingenting negativt å si på dem enn at når man først skal bytte deler så man regne med å legge fra seg skjorta.

Har bare vært VAG i familien, trofaste kunder, sett bort i fra pappa som nylig ville ha en firehjulstrekker og hellet bort mot Nissan da Volkswagen ble litt for dyrt.

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider