volvo240gltpower Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Hei, jeg lurer på diverse ting. Motoren min: 2,2L 16v 150hk har havarert, det som har skjedd er: Kam akselen er knekt rett av!:O Så det jeg lurer på nå er, hva må til for å sette ned en motor fra 260 eller 300? La oss si at jeg kjøper en komplett bil med karosseri skader, men driverk og motor er komplett og virker slik det skal. Må jeg da flytte over alt til min bil, eller trenger jeg kun å skifte motor, ledninger, hjerne osv...? Eller holder det at jeg kjøper motor, ledningsnett til motoren(passer klips osv over?) hjerne osv.... Tips hadde vært fint:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 Må nok bytte girkasse og diff ja. dempere, fjærer, stabstag og bremser. vist du skal godkjenne det. 260 og 300 er det lite vits å sette nedi. dette er gamle motorer. sats på 280-24 eller 320-24 Satt på en 190e med 2,8 kompressor:D anbefales:P Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2007 kan jo hende det bare lønner seg å overhale toppen på den og sette på nye kammer? ville ha sjekket det alternativet før jeg begynnte med no 6er i den bilen der ja skal du sette inn en 6er må du jo ha inn et ledningsnett som er beregnet på 6 sylindre, du må ha større bremser, annen girkasse, korte ned eller forlenge mellomakslingen (evt bytte) større radiator... = MASSE ARBEID i tilegg er 2.6 literen en meget dårlig motor i forhold til andre MB motorer, og skal du først sette inn en større motor, så hvorfor ikke koste på seg en 3.2 24v som mbfreak nevnte? men uansett hva du gjør blir det en del arbeid hvis du skal sette inn en annen motor enn det som er org i bilen din:S Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 kan jo hende det bare lønner seg å overhale toppen på den og sette på nye kammer? ville ha sjekket det alternativet før jeg begynnte med no 6er i den bilen der ja skal du sette inn en 6er må du jo ha inn et ledningsnett som er beregnet på 6 sylindre, du må ha større bremser, annen girkasse, korte ned eller forlenge mellomakslingen (evt bytte) større radiator... = MASSE ARBEID i tilegg er 2.6 literen en meget dårlig motor i forhold til andre MB motorer, og skal du først sette inn en større motor, så hvorfor ikke koste på seg en 3.2 24v som mbfreak nevnte? men uansett hva du gjør blir det en del arbeid hvis du skal sette inn en annen motor enn det som er org i bilen din:S Jøss.. Hva baserer du påstanden om at M103 2,6 er dårligere enn andre MB-motorer? Skal fortelle deg en liten sannhet.. M103 er vel kanskje den mest driftsikre bensinmotoren MB har produsert.. M104 som du anbefaler har alle problemer med topper som vrir seg og toppakninger som ryker.. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perena Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Jøss.. Hva baserer du påstanden om at M103 2,6 er dårligere enn andre MB-motorer? Skal fortelle deg en liten sannhet.. M103 er vel kanskje den mest driftsikre bensinmotoren MB har produsert.. M104 som du anbefaler har alle problemer med topper som vrir seg og toppakninger som ryker.. sier bare det jeg har fått hørt av veldig mange personer.. har ikke peiling på om 3.2 literen er god eller dårlig, men har snakket med MANGE som har peiling på MB og skrudd det i masse år, og de sier at 2.6 literen er en drittmotor. forresten er 2.3 16v motoren i 190E den mest driftsikre bensinmotoren mercedes har laget! men uansett ville jeg ikke satt inn en 2.6 når man først evt skal bygge om til 6er:P waste... Siter MB 190E 2.0 Prosjektor hovedlys, klarglass baklykter, klarglass blinklys, bakrutesenker, SP speil med blink, turboskjerm, 18tom AMG monoblock felger, og "en del" anlegg. kommende: 16v interiør, sportsdempere, nylonforinger, ventilerte skiver osv:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 Joda enig at det er idioti å sette inn den minste 6'ern..Men jeg står fremdeles på at den er en av de beste motorene som er laget mtp driftsikkerhet.. Svært sjelden noe tull med selve motoren om eier har fulgt vedlikeholdsplanen. Største svakheter er oljepumpe som blir sliten etter 3-400000 km og KE-Jetronic 2.3-16 er solid nok ja, selvom de er plaget av flere havarier enn 2,6..Årsaken til dette er nok at disse motorene tynes til det ytterste av de fleste som har disse bilene..Det er ekstremt mange forståsegpåere som hevder M102 (som blant annet omfatter 2,3-8 og 2.3-16) er såååå mye dårligere enn M103 når det gjelder holdbarhet. Det som er morsomt er at begge disse motormodellene deler det meste av slitedeler.. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2Fat 2Fly Skrevet Desember 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2007 M103 er gode motorer! går så lenge de får frisk olje og generell vedlikehold, noe jeg glemte en gang :( Siter 1985 Mercedes S123 230TE TIC 1995 Mercedes E250D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2007 m102 er solid motor det ja. har en 85 2.3-8 som har bekka 350k. tikker noe sykt men. den starter vær dag:D Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegraden Skrevet Mai 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Joda enig at det er idioti å sette inn den minste 6'ern..Men jeg står fremdeles på at den er en av de beste motorene som er laget mtp driftsikkerhet..Svært sjelden noe tull med selve motoren om eier har fulgt vedlikeholdsplanen. Største svakheter er oljepumpe som blir sliten etter 3-400000 km og KE-Jetronic 2.3-16 er solid nok ja, selvom de er plaget av flere havarier enn 2,6..Årsaken til dette er nok at disse motorene tynes til det ytterste av de fleste som har disse bilene..Det er ekstremt mange forståsegpåere som hevder M102 (som blant annet omfatter 2,3-8 og 2.3-16) er såååå mye dårligere enn M103 når det gjelder holdbarhet. Det som er morsomt er at begge disse motormodellene deler det meste av slitedeler.. Grunnen til 2,3 16v er så solid er vel siden det er cosworth topp?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg