Gå til innhold

prosjektet mitt.

Ranger emnet


skurt85

Anbefalte innlegg

Tenkte je da sku legge ut no bilder av prosjektet mitt.

Har hatt flere gamle volvo`r men dette er den første 142`n min så je håper på å få noen tips og tilbakemeldinger om bilen:)

 

Litt om bilen:

volvo 142 deluxe 73mod.

Motor:

smidde stempler

borra til 2,2l

k-kam

2*45weber

steg3 topp

2,5"simons anlegg.

 

Karosseri:

så og si orginalt.

godkjent senket 40mm

15"hvite fondmetal felger.

 

volvo142003.jpg[/img]

 

volvo142005.jpg[/img]

 

volvo142002.jpg[/img]

volvo142002.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, flere i nærområdet som driver med gamle Volvo'r også..! :-)

 

Er dette din eneste bil så den skal gå som helårsbil, eller er det en godværs-bil?

Har selv en '67 144 i garasjen med doble gassere, langslaget veiv og litt diverse.

Morro att ikke alle med 140'r rundt her er orginal-entusiaster.. Hehe

 

Har du noen videre planer for bilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornsann.planen var at det sku vara en godværsbil men har akkurat solgt den andre bilen min så je må vente litt med å utvikle 142`n til je får meg at en bil til.hehe.

 

Har ikke no veldig store planer for den egentlig.den skal få ett nytt lakkstrøk til sommer tenke je også må je gjøra no med interiøret for det ser helt jævelig ut.veit du ta no interiør at 142 kanskje?

 

hva med deg?store planer?

volvo142002.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om noe interiør akkurat nå, men det skulle da være fult mulig å skaffe.. :-)

 

Farge skal du ha da? Hva trenger du?

 

Jeg hadde veldig store og dyre planer for 144'n min jeg, men alt stoppa seg liksom opp i sommer da jeg så hvor lang tid det tar å spare opp penger til alle prosjektene mine.. Hehe

Så, bilen har stått urørt siden da desverre, men nå i disse dager har jeg bestemt meg for å heller lage en "bruksveteran" istedenfor en 100% strøken en som jeg ikke tørr å bruke..

Blir nok en godværsbil, men i litt mere "folkelig" stand. :-)

 

Tror jeg etterhvert lager meg min egen prosjekt-tråd istedenfor å ødelegge din.. :-)

 

Satser på å få bilen min på veien igjen nå over vinteren, så da får vi møtes! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo ikke ulikt noe jeg driver med til stadig :)

hvordan kam kjører du med?

kjører du med orginal M40?

gjort noe med bakakslen da? bytta til polyforinger på min og trudde ikke det skulle utgjøre så mye.....

 

bruker du NGK competition plugger? min liker ikke noe annet, slet lenge med plugger før jeg fant noe som funket bra.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var jo ikke ulikt noe jeg driver med til stadig :)

hvordan kam kjører du med?

kjører du med orginal M40?

gjort noe med bakakslen da? bytta til polyforinger på min og trudde ikke det skulle utgjøre så mye.....

 

bruker du NGK competition plugger? min liker ikke noe annet, slet lenge med plugger før jeg fant noe som funket bra.

 

halla:)har sett litt på bilen din her.ser meget bra ut gitt:)

je kjører med k-kam nå.den er altfor snill desverre..

hva med deg?

je har ikke fått begynnt no særlig under bilen enda.har tenkt på polyforinger je å.åssen ble den med det a?

je har orginal kasse og bakaksling enda desverre.har du noe tips der hell?

 

je bruker vanlige ngk bp6hs plugger å det fungerer bra det faktisk.

volvo142002.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut interiøret mitt mot svart etterhvert jeg også...

Men, har du dørtrekk som er brukenes, kan du jo alltids lakkere dem svarte med vinylspray da. Var skeptisk til det før jeg prøvde det, men det viser seg å være slitesterkt det om du gjør rent trekka før du sprayer dem.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut interiøret mitt mot svart etterhvert jeg også...

Men' date=' har du dørtrekk som er brukenes, kan du jo alltids lakkere dem svarte med vinylspray da. Var skeptisk til det før jeg prøvde det, men det viser seg å være slitesterkt det om du gjør rent trekka før du sprayer dem.. :-)[/quote']

 

ja..dom er jo bra dom je har foran men dom på sidene bak er jævelig stygge.

volvo142002.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår