'67 144 Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Skal snart begynne med overhaling/trimming av en 2.0 8v fra en Vectra GT. Er det noen her som har gasser-trimma en slik mtotor med bra resultat? Jeg skal ha på 2x40 Dell'orto, Lexmaul greinrør og en 290graders kam, men jeg veit ikke helt hva jeg skal gjøre med toppen... Er det noe effekt å hente ved planing/porting, eller er OHC-toppene såpass i utgangspungtet att det ikke gjør noe nytte for seg å koste på det? Hørte noe engang om att det ikke er noe å gå på omtrent på OHC-toppene høydemessig, så det var stor sjanse for havari om jeg plana toppen noe særlig..? Skal bruke orginale ventiler, så er det noe poeng i å porte eller er det like greit å la den være? Skal brukes på en bilcrossbil (treining/klubbløp) så det er ikke en motor jeg skal legge flere ti-tusener i... :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Desember 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2007 eg trur ikkje att du kan plane så mye av C20ne motorene.. viss eg ikkje tar heeeeeilt feil så har opel ein toleranse på max 0.4mm.. og med så lite så er det nok ingen vits.. men dei motorene pleier jo faktisk å være greit spreke, holder hvertfall i lange baner på bilcross banen. viss du ska trimme så tar du motoren fra 144`en din å trimmer opp.. har MYE deler til b20! ! ! Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2007 Hehe B20 i en Kadett E ja.. En patent jeg aldri har sett før, men er jo fult mulig om man lager seg ei adapterplate mellom husene, får til en patent ang. Starteren + lager ei overføring mellom gear/clutch/svinghjulslager.. :-) Men, tror jeg heller hadde satsa på en B23 i steden da, gitt.. B20'n i 144'n er vel forholdsvis litt for dyr til å bruke opp i bilcross.. ;-) (2338ccm, 2 doble + massevis av KG-snacks) Men, takk for svar! :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hehe B20 i en Kadett E ja.. En patent jeg aldri har sett før' date=' men er jo fult mulig om man lager seg ei adapterplate mellom husene, får til en patent ang. Starteren + lager ei overføring mellom gear/clutch/svinghjulslager.. :-)Men, tror jeg heller hadde satsa på en B23 i steden da, gitt.. B20'n i 144'n er vel forholdsvis litt for dyr til å bruke opp i bilcross.. ;-) (2338ccm, 2 doble + massevis av KG-snacks) Men, takk for svar! :-)[/quote'] hehe nå visste ikkje eg att du sko bruke det i ein kadett e.. men har sjøl b20 i min escort mk1 bilcross bil med, kg4 topp, kg6 kam, 2x45 solex, høvla og porta endå meir, letta svinghjul, letta ventil løftere, ++ å det fungerer MAX.. hadde ein som var borra til 2.2 liter med b21 stempler, men viss ein borrer ein b20 til meir enn 2.1 liter så blir sylinderveggene så tynne at etter litt hardkjøring så blir sylinderene ovale.. Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.