Gå til innhold

Kjøpt nye lykter. Hva er hva?

Ranger emnet


Bjørgvin

Anbefalte innlegg

Litt mas fra meg her nå. Men kjører på.

Fikk levert nye frontlykter kjøpt på ebay.de. Kostet meg ca 1250,- ferdig levert på døren.

KLARGLAS ANGEL EYES SCHEINWERFER AUDI A4 95-00 *DNT bei eBay.de: Designleuchten Lichter (endet 03.12.07 22:30:27 MEZ)

Men ser jo at her er det ikke bare plug and play. Noen som kan sende meg i riktig retning angående kobling av disse?

 

 

06b9b9c03d5054424b403372a37a72de.jpg?ts=1197670262

 

d166a4ca9010253794831e3213d336ca.jpg

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg handla meg akkurat samme lykter, bare i sort. Kjøpte den hos en forhandler, så det kom på 2830,- meh!

Jaja, gjort er gjort, men jeg har fremdeles ikke montert mine heller.

 

Hadde vært nice med de bildene du snakka om al3x, for jeg har 0 peiling på elektro, og selv om jeg skjønner hva du mener, er jeg mer usikker på hvordan jeg best mulig gjør det, så jeg ikke må ut og rigle på koblinga hver gang jeg har hatt en brå sving.. :P

 

Ikke meninga å hijacke posten din her nå Bjørgvin, men her hadde jeg plutselig folk som har gjort dette før, så jeg utnytter sjansen :P

Om demontering/montering av selve lykta:

Etter du har skrudd ut de 2 torx-skruene i toppen av lyktene, er det bare å vippe dem ut da, eller er det en spesiell metode/andre fester jeg må gjøre noe med?

Jo flere "guides" jeg leser, jo mer nervøs blir jeg for å prøve det selv. Noen sier jeg må ha ut blinklyset først, for å skru ut en 3dje torx30 skrue mellom blinklys og hovedlykt, mens noen andre sier at dem skal ut isammen. Ikke rart det er krig i verden :(

 

2ndre tingen jeg tenkte på var det 3dje stikket som blir brukt på original-lyktene.. (Det firkanta stikket på motsatt side av blinklyset med 3 ledninger på.) Trodde først jeg måtte ordne meg med å få plugga innpå de 6 løse ledningene der jeg. Skal jeg bare glemme den koblinga der, og gjøre det gjennom de hvite og svarte ledningene, som går inn i det store runde stikket?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem Kobbel. Dumt å lage ny post når du sitter med akkurat samme spørsmålet.

Hele lykten er festet med to skruer på toppen og en inn fra siden. Denne ligger skjult under fangeren. Men meget mulig som du sier at man kan fjerne blinklykten først for å komme til.

Ifølge monteringsanvisningen skal du feste den braketten først, og derretter sette lykten inn. Denne braketten skal festes i hullet til denne tredje skruen. Så det ligger i kortene at du ikke trenger å fjerne hele fangeren.

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får tatt noen bilder i morra, kameraet sliter litt om dagen =/

 

Jeg har foreløpig bare gjort det enkelt og greit med slike sukkerbiter. Skal finne på en bedre løsning etterhvert men orket ikke å gjøre det når jeg monterte lysa :P

 

En ting som er kjipt med disse sonar lyktene er at jeg får dem ikke til å sitte ordentlig fast, dytter man på dem vil man merke at de sitter løst. I tillegg til at dem har begynt å dugge litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet, samme lykter som jeg bestilte i sommer:) Kjempefornøyd. Som dere sier med duggproblmer, ene lykten min blir det bittelitt dugg på innsiden av. Kun et lite felt. Den andre lykten har jeg ikke merket noe på. Digger fronten min med de lyktene:) Mangler bare grøftelys nå:P

Audi A4 1,8 rettet opp, og igjen kjørbar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg ikke skal gå for de samme lyktene som er linket til i første posten. Det er disse vi diskuterer her, og som du også har Alex?

 

Måtte man kutte litt av skjermen for å få inn disse? Mener å ha lest at det finnes facelift-lykter der man ikke trenger å gjøre det?

Samme som jeg har ja, bare at mine er sorte :)

 

Tror faktisk ikke du trenger å kutte i skjermen, jeg gjorde det uansett, men kunne kanskje spart meg for det :P

 

Kontaktene er plug-n-play så det er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg disse angeleyes: BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

og når jeg satt de på fant jeg ut at det faktisk ikke er angeleyes. jeg tror at det er angeleyes men det lyser som vanlige lys(altså ikke lys i en sirkel) skal det noen spesielle fester til av ledninger for at det blir disse sirklene eller har jeg kjøpt katta i sekken og kjøpt angeleyes look(synes det er veldig merkelig når bs-bildeler har bilder av lyktene mine i mørket og da avgir de disse runde ringene med lys). jeg har ikke koblet til alle ledningene for det var en annen som gjorde det og det trengtes ikke for at lysene skulle fungere. er en del ledninger som ikke er koblet til (vet at noen av ledningene er til lys regulering)

seriøst jeg trenger hjelp her for det var bare en grunn til at jeg kjøpte angeleyes. JEG VIL HA ANGELYES!!!!! mine ledninger er helt like som det bjørgvin har.

97 Audi A4 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg disse angeleyes: BS Bildeler AS - Bilstereo, Styling, Performance og bilrekvisita

og når jeg satt de på fant jeg ut at det faktisk ikke er angeleyes. jeg tror at det er angeleyes men det lyser som vanlige lys(altså ikke lys i en sirkel) skal det noen spesielle fester til av ledninger for at det blir disse sirklene eller har jeg kjøpt katta i sekken og kjøpt angeleyes look(synes det er veldig merkelig når bs-bildeler har bilder av lyktene mine i mørket og da avgir de disse runde ringene med lys). jeg har ikke koblet til alle ledningene for det var en annen som gjorde det og det trengtes ikke for at lysene skulle fungere. er en del ledninger som ikke er koblet til (vet at noen av ledningene er til lys regulering)

seriøst jeg trenger hjelp her for det var bare en grunn til at jeg kjøpte angeleyes. JEG VIL HA ANGELYES!!!!! mine ledninger er helt like som det bjørgvin har.

 

Er noen ledninger på undersiden av lykta som må kobles. 3 sett med røde/sorte. Koble på disse du:)

Med vennlig hilsen

Crusty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår