Gå til innhold

Evo I


COSNORGE

Anbefalte innlegg

disse bilene tåler kjempe masse, de to eneste svakhetene på en Evo(som på alle mitsuer med 4g63 motoren) er litt dårlige synkroringer i gir kassa(kan være litt trang å få i gir, men de tåler hinsides mye juling) og ventiltikking som kan fjernes med en god olje og bytting til litt tykkere ventil løftere.

 

Kan anbefale deg å spørre på Mitsubishi Klubben - Hovedside sitt forum:)

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan virker dette? Blir klaringa mellom ventilskaft og ventilstyring for stor etterhvert som kilometrene ruller forbi?

 

 

Vel formulerte meg litt dårlig...hehe. det er ventil løfterene som blir slitte pga disse er litt for "tynne" originalt. hvis ikke bilen har ventiltikking eller får det innenfor de neste 5000 km så er ventil løfterene i orden, men vil nok ha byttet dem uansett som en forebygging. disse er ikke noe probelm å få tak i, generellt Evo deler er ikke noe probelm å få tak i :)

 

Riktig olje er også viktig i forebygging til slitte ventil løftere. Vil si at de fleste oljer laget for turbo/racing biler er bra, men vil anbefale Pennzoil sin turbo olje eller turbo/racing olje i fra Valvoline. Et merke jeg vil fra råde å bruke til Evo er Castrol, disse oljene koster flesk å lager ventiltikking! Jeg selv brukte Pennzoil olje på min gamle Galant Super VR4, pga den er billig og meeeget bra olje og hadde null ventiltikking med den olja, noe jeg hadde med Castrol olja.

Vil også si at det er meget viktig å bytte olje på vær 5000 km, dette forhindrer mye slitasje på motor.

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar, fikk plutselig litt dårlig tid til å vente på svar her i tråden så jeg reiste å kjøpte den på fredag:)

 

Bilen viste seg å være veldig bra og i god stand, som dere sier i tråden her er den nok litt slitte synkroringer i kassa, men det går helt greit å gire etter hvert når man får vendt seg til å gire med vestrehånda da:)

 

Image of EVO I - Photobucket - Video and Image Hosting

96 960 T5

06 ML320CDI AMG

02 A4 1.8 TQ S-line

// Gatebil Crew //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gartulere så mye med ett meget bra kjøp:) giring med venstrehånda lærer du deg fort.

 

Hadde vært morro om du stakk innom mitsubishi klubbens forum, link finner du i signaturen min:)

 

Lykke til videre og du kommer til å ha mange fiiiiiine turer med denne i vinter, det kan jeg love deg;)

 

Edit: da blir du den andre med "gammle typen Evo i Kongsberg/buskerud, går jo en svart evo 3 i Kongsberg/Hoksund:)

Mads Abrahamsen

- 99` Lexus IS200 Sport

X - 90` Mitsubishi Galant Super VR4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår