Gå til innhold

Opel Omega a CD 92. Renovering.

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

Hei tenkte eg skulle skrive litt om bilen eg ska kjøpe meg no og fikse opp igjen.

 

Bilen er en plommerød Omega a som kom til landet i 96.

Bilen ska ribbes nesten helt ned både innvendig og utvendig.

 

Grunnen til dette er at varmeapparatsradiatoren er gåen. leker vann når eg skrur på varmeapparat.

Derfor har d vært en del fukt i bilen som da lager eir på

kabler el-vinduene, el-speila osv.

Alt på bilen er elektrisk da den er importert fra tyskland og er den type jubileumsutgave som de kaller den.(CD utgave)

 

Deretter når eg først har interiør og dritt og lort ut av bilen er d jo god ide og satse på litt rust henting osv. Veit der er

litt i høyre dørk bare en liten en på 1x2cm eller noe i den dur.

 

Ellers er d noe rust framme under dashen som må taes før d ruster mer, bilen har vært påkjørt på venstre bakskjerm så må ta oppigjen rettingsarbeidet som ikkje er skikkelig.

 

Er noe rust framme på d bærende, mn d er helldigvis bare overflate hittil.

 

Ellers ska d skiftes varmeapparat me radiator og hele greia så eg slipper mer tull og tøys me lekasje.

 

Utvendig ska eg ha på senk og noen pene 17/18" felger som er ca 8-9" breie for å få litt stuk på bilen.

 

Ska sveise badlook fordi synest dette er fint, montere runde Tåkelys inni fanger, skifte venstre framskjer. Polere hele bilen grundig, lakke inni frontlykter. sette på ett skikkelig horn.

 

Noen som har linker til senk og felg er eg taknemlig for d:)

KW coilovers f.eks. kor får eg tak i dette?

 

Felger: noe ala Dezent S str. 7,5x17. Visst noen veit om noen i norge som selger slike er eg taknemlig for linker:)

 

skal ikkje ha noe særlig anlegg i bilen tror eg.

Blir nok bare me tanken. Blir d anlegg blir d focal front og bak en cadence sub mest sannsynlig siden eg har den og noen gode forsterkere som driver dette.

Eller spiller blir nok en helt ordinær Cd/Dvd Alpine spiller til en pen pris av 8-12 000.

 

Bilder får eg forhåpentligvis imorgen:)

 

Håper dere har noen bra linker og vise meg.

Mulig eg trenger noen til å hjelpe meg me å photoshoppe bilder underveis:)

 

Pitures on the way;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? Portrim har har KW coilovers, har det på in 92- seantor b[/QUOT

 

 

Bilder komemr forhåpentligvis idag eller imorgen.

Lurte på du har fiksa en del på din bil så lurte på skjermer bak.

Passer omega B skjermer så eg slipper rette skjermer. er ikkje fint på desse bilene synes eg.:)

 

Takk for svar. Mvh. Thor EIrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Eyy peeps.

 

Vært lite liv i tråden i d siste.

Prøver igjen nå.

 

Har fått inn nye stoler fremme, trekt hatteylla fått mørkt gulvteppe og snart ferdig å sette på eiker senkesett noe eg håper gjør bilen bedre på veien:S

Trenger koni dempere.

 

Noen som har til salgs?

 

Ellers begynner d å vårest og da må jo bilen vaskes og polerest.

håper på noen treff eller no kanskje.

 

Har sett på 17" eller 18" på bilen:)

Om d blir kjøp er en annen ting;)

 

Noen so har tatt vekk katalysator på disse bilene?

Lurer på dette og hive på ett sportsfilter for å få litt grommere lyd og bedre ytelse.???

 

Anlegg eg har hittil er Focal front, Dls bak, Cadence sub og en kenwood headunit foreløbi.

 

Har originale vinterhjul på bilen me lekre stålfelger.

Biln har rulla 240 så er så vidt innkjørt.

 

Noen som har tips til ka eg kan gjøre me bilen må skrike ut.

 

Ska ta noen bilder i dagslys så dere kan få se gliset:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår