242TDI Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Har kjøpt meg en 1994/95 945 med 230FK Oljelyset kommer på når motoren går på tomgang. Slukkes når turtallet stiger over 1000 rpm. Det er ingen ulyder i motoren. Den har gått ca 340000km. Er det oljepumpen som må skiftes, eller kan det være alvorligere saker? Motoren er chippet Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 når lampa lyser er trykke tilnermet nesten null så du har nok muligens en dårlig pumpe eller tett sil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 kan såklart være slitte lager.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242TDI Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Håper det er oljepumpen. Kan vel bruke pumpe fra alle B230 motorer? Litt mer arbeid om det skulle være lagrene som må skiftes. Siter 1999 VOLVO V70 2.5TDI (FAMILIEBILEN) 1973 VOLVO 142 PROSJEKT 1979 KADETT C - 2-DØRS SEDAN PROSJEKT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2007 Håper det er oljepumpen. Kan vel bruke pumpe fra alle B230 motorer? Litt mer arbeid om det skulle være lagrene som må skiftes. nei,du må ha "store" pumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvobernt Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Slitt oljepumpe, Tett oljefilter, Eventuelt topppakingen som er gåen, Oljetrykksføleren kan være defekt(dårlig kontakt). Slitte stempelringer... Mvh Bernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mars 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2008 sliter med akkurat det samme på min 93 mod 940/chippet 96 mod B230FK motor.. oljelampa blinker svakt og lyser på tomgang og kjøleveske nivået synker...tomgangen er veldig lav til tider..har nylig byttet olje og filter..skal bytte ut føleren.. Sitter ikke den på blokka rett ved siden av vannpumpa? vet at det er en oljelekkasje fra oljereturen på turbo..har det noe betydning? Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2008 overhal hele dritten...så får du fort en del hester ekstra og ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 overhal hele dritten...så får du fort en del hester ekstra og ;) Hele dritten? :\ Lettere sagt enn gjort..forøvrig Ikke såå lenge siden motoren ble overhalt.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hele dritten? :\ Ikke såå lenge siden motoren ble overhalt.. jammen da er jo saken en helt annen! :) Bytt oljepumpe ;) Eventuelt rens sila som de sier lenger opp her, men da skal du ha Mye skit i pumpa altså...hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKoi Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Hehe..jau, skal bytte ut den den oljeføleren først, så finne en "ny" oljepumpe.. Siter V O L V O - Vi orker litt vi også:) 1993- Volvo 940 2,3 TurboIC (Bruksbilen) 1992- BMW E34 525IA 24v SOLGT 1992- Nissan 200SX S13 SOLGT 1991- Volvo 940 2.0 TIC SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2008 Oljetrykksføleren sitter ikke langt fra oljefilteret! Sjeden det er noe med føleren. Blinker lampa er det somregel ledningen til selve føleren som er dårlig. Har hatt dårlig ledning på to av turbobilene jeg har hatt. Hjelper lite å ha nyoverhalt Fk blokk med H-råder og smidde stempler når ledninga 20cm inn på giveren er morken, hehe:D Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.