Gå til innhold

Motorstopp - tips?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

Halla! :uhhmmwhat?:

 

Skulle kjøre til jobb i går, og fikk motorstopp helt plutselig. Hadde kjørt i ca 5 minutter før dette, og da gikk bilen helt fint.

 

Kjørte i ca 90 på ei slette, og så begynte den å fuske, og så daua den helt. Virket nesten som den gikk tom for bensin, men jeg har full tank. Bilen vil ikke starte nå, bare står å "kinner".

 

Hva kan det være? Bensinpumpa? Tenningsdeler? Bensinrele?

 

Alle sikringer er fine. Bilen er en 94 modell Ford Scorpio 2,0 DOCH.

 

:blah:

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye egentlig.Men er bare å begynne å søke seg fram i grunn.Kan gå inn på FMCN og spørre de folka der,mange der kan det de snakker om.

Men høres ut som om bilen din ikke får bensin.Så hvis du tvangsstyrer bensinpumpa og sjekker om det kommer bensin rundt og fram til motoren. Hvis det er i orden, så kan du søke om det er strøm i bensinpumpereleet, kan også være kutt på strømledningen til releet.Men det finner du ut av å sjekke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mye egentlig.Men er bare å begynne å søke seg fram i grunn.Kan gå inn på FMCN og spørre de folka der,mange der kan det de snakker om.

Men høres ut som om bilen din ikke får bensin.Så hvis du tvangsstyrer bensinpumpa og sjekker om det kommer bensin rundt og fram til motoren. Hvis det er i orden, så kan du søke om det er strøm i bensinpumpereleet, kan også være kutt på strømledningen til releet.Men det finner du ut av å sjekke litt.

 

Hvorfan kan jeg tvangsstyre pumpa? Den ligger jo oppi tanken?

Og hvor på motoren kommer bensinen inn? Har ikke peiling på Ford ser du. :p

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ut pluggene i stad, og de er helt tørre. Så vidt jeg vet skulle de vel være fulle av bensin hvis pumpa virka??

 

Skal bensinpumpen summe hver gang man tar på tenningen??

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vere noe så enkelt som kondens i bensinen denne tiden på året.

 

Haha. "Kondens i bensinen" er stortsett bare ett håp om at problemet går bort av seg selv...

 

Har ikke peiling på ford jeg heller. Men sjekk at du en får bensin fram til dysene. Har du bensin, så åpner vel ikke dysene av en eller anen lur elektrisk grunn.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bilen har hatt noen problemer med en dyse modul, som styrer dysene denne sitter på V innerskjerm i motor rommet, hvid dysene ikke åpner ta en titt på denne. kontroller tilkoblingene og ta av lokket og se om det er noen av lodde punktene som er brent eller "sprukket"...

 

Bra tips! Skal sjekkes!

 

Bensinpumpe! Garantert.

 

Ja er nok det...

 

finn bensinpumpereleet ta det ut å kobl på en jumper ledning, hører du om pumpa går eller ikke.

Man går ikke å skifte pumpa uten å vite det først. De bilene der pumpa sitter utenfor tanken er jo lettere å kontrollere.

Men sikkert pumpa som er defekt.

 

Er vel lett å ødelegge noe da...

 

Hvor mye må je regne med å betale for ei brukt eller ny pumpe?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tips utover det folk her allerede har sagt, nemlig å rolig og behersket feilsøke hvert enkelt kritiske punkt.

Når det derimot gjelder pumpe er mitt universalsvar Art.nr 52-201 fra Kjøkkentema. Riktignok står det ikke <94 Scorpio i tabellen, og Sierra er ikke nevnt i det hele tatt, men hvis du ikke får liv i pumpa ved å sette 12V på den direkte hadde jeg plukka den ut og tatt med innpå der. Eller annen dertil egnet delepusher. Jeg fant ikke noen pumpe umiddelbart på http://www.mekonomen i Kristiansand.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår