Gå til innhold

Nyfødt og stolt TT eier:)

Ranger emnet


danky

Anbefalte innlegg

Hei og hopp:) ja da har jeg invistert.. kremt:P i en audi tt quattro:)

Nå er det ikke stort som er gjort med kjerra mi.

Men det hadde jeg ønske om å gjør neste gang jeg kommer hjem fra sjøen:) dvs i februar:P

 

Så ønsker herved om det er noen som har noe små tips jeg kan starte med ? :)

 

bodykit blir nok ikke med det første. men blir vel etterhvert.

 

Hvor bør jeg gå for å chipe den.. hvem er best i landet på chiping?:)

vel nå bor jeg på nordvest landet. kristiansund.. så er det noe i nærheten.. trheim etc som utgjør en slik jobb.

 

 

men tips og triks:)

takk på fårhånd:)

 

ttdk.jpg

 

tt.jpg

 

tt2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt var vel frem til du skrev bodykit... ;)

 

TT har et meget særegent design, og du bør derfor være meget

forsiktig med hva du tillegger bilen. Singelframe grill har i det

siste vært veldig populært, men ejg synes det er stygt, da det ser

ut som grillen "sklir av" fronten - det blir feil med

karossåpningene.

 

Ellers er det jo bare å kikke litt rundt på forumet hva folk gjør,

evt en tur innom Welcome to ttshop.com ?

 

 

Angående chiptrim har du iallefall EStuning.no i Trondheim, og

AutoTeam (eller noe sånt? Samme folka bytter vel firma støtt og

stadig etter hva jeg skjønner) og forhandler vel TS racing chip.

Ellers finner du en meget relevant 1.8T-tråd under Bilforumet\Audi

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang chip, så leverer jo ts-racing mtm pakker, 1.2.3! koster en arm, men er verdt det! Evt bestille mtm chip i engl, og derav få noen som kan det installere dette for deg. Leverte min inn til dahlback i sweden jeg.

AUDI a6 1.8T MTM steg3 limousine

xNissan 200sx S14 95 SOLGT

xE230 W210 Mercedes KONDEMNERT

xgolf 3 vr6 SOLGT

xGolf gti g60 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang chip, så leverer jo ts-racing mtm pakker, 1.2.3! koster en arm, men er verdt det! Evt bestille mtm chip i engl, og derav få noen som kan det installere dette for deg. Leverte min inn til dahlback i sweden jeg.

 

 

ELLER.. du kan chippe steder MYE billigere enn dette og TILOGMED slippe problemer i ettertid :D

 

Chippet bilen min i helga. Angrer ikke et sekund. Som natt og dag! :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet bil :) Er vel når du plutselig har en slik en i garasjen at alt slitet med jobben gir resultater :P

 

Ang bodykit så ville ikke jeg tuklet med det om jeg var deg. Du har en pen bil med et veldig stilig design, og det trenger absolutt ikke å bli tuklet med.

Felger og senk er det som skal til, og kansje noe småtteri her og der går, som f.eks en leppe på fangeren eller lignende. Er penest når de ser "nesten" orginale ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fet bil :) Er vel når du plutselig har en slik en i garasjen at alt slitet med jobben gir resultater :P

 

Ang bodykit så ville ikke jeg tuklet med det om jeg var deg. Du har en pen bil med et veldig stilig design, og det trenger absolutt ikke å bli tuklet med.

Felger og senk er det som skal til, og kansje noe småtteri her og der går, som f.eks en leppe på fangeren eller lignende. Er penest når de ser "nesten" orginale ut.

 

 

så du mener ikke bilen er fin med en singelframe front?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei sann alle sammen:)

takk for tips og triks:)

Ser det er mange delte meninger om bodykit på en TT. Synnes single frame ser bra ut. men det blir nok ikke med det første. får se neste år hehe. Pusser opp en leilighet i samme slengen nå så er begrenset hvor mye penger jeg skal bruke på bilen.

 

Men etter litt utforsking nå, så ser det ut som at jeg skal en tur til Trheim til ES tuning og få den chippet der. detetter så blir det resirk valve og filter. Også hive på dobbel bakstuss.

 

Kunne gjerne tenkt og fått noen tips om filter. ser det er mye som selges. har blad litt innpå forumet her også for å forske litt ut på det. Samme om det er noen som har resirk ventil og er fornøyd med den. Vært på over lengre tid. lite tips der. Sånn at vet at det fungerer.

 

Og en bra levrandør type/merke/ etc om ombygning til dobbel tip.

 

Jeg kommer til å gjøre en del med belysning på den. Vil prøve og sette på A6/S6 led tåkelys, samt angeleyes også konvertere til xenon.

 

Blir til å finne et senkeset og få den ned litt også har jeg noen felger jeg har siklet etter i årevis som jeg vil bestille. Men de vil jeg ikke gå innpå nå. Vil helst ikke se andre biler med de SKOA på :)

Eneste problemet er at jeg kunne tenkt meg 19" men får de bare i 18" og 20". 20" går vel sikkert ikke på en TT? + at det kan kasnkje bli litt vel voldsomt. Om det er noen som har en med 20" så kunne jeg tenkt meg å sett:)

 

Planen er vel og være ferdig til sommeren. men pengboken må vel også strekke til. så blir litt etter litt :)

Lysene er alt i bestilling. Så de kommer vel på døren snart. Håper jeg får de, og får montert de før jeg reiser ut igjen

:happyhappy:

 

 

Og igjen takk til alle :)

Will try to do it my way :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

________________________________________________________________

Kan si meg enig med at det er seregent. Og jeg liker designet veldig godt. hadde vel kanskje ikke kjøpt den vist jeg ikke hadde det :) hehe. Men med riktig single fram synnes jeg bilen blir fin også :)

 

Valget havner nok på ES tuning. ikke lange biten dit.

Sitter å ser litt rundt på forumet her:) 1.8 tråden fikk jeg en del ut av :) takk for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER.. du kan chippe steder MYE billigere enn dette og TILOGMED slippe problemer i ettertid :D

 

Chippet bilen min i helga. Angrer ikke et sekund. Som natt og dag! :happyhappy:

 

Høres fantastisk bra ut :) vet forskjellen.. skulle kjøpe en bil som var chippet fra før av.. men fyren solgte den i det jeg var på vei til han :( satt å ventet i 2 uker på at gubben skulle komme hjem fra jobb. nok om det.. jeg har lagt ut skuddpremie på fyren.. :P hehe

 

Men TT er en sprek bil når den er chippet ja :)

 

Gleder meg til den kommer på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår