Gå til innhold

Bli kvitt uregistrert vrak

Ranger emnet


Am Muscle

Anbefalte innlegg

Dette har jeg gjort mange ganger. Så lenge bilen er lovelig momset inn i Norge, og du har dokumentasjon på dette, så er det bare og levere den til offentlig godkjent oppsamlingsplass for bilvrak. Der jeg har levert mine Svenske biler har dem ikke tatt 5 øre en gang.

Hvis du ikke skrøner nå tror jeg at du har blitt lurt! For har du momset inn en hel og mer eller mindre komplett bil til Norge har du også betalt norsk vrakpant. Og da har noen bløffa deg for 1.300+200kr. :respect

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skrøner nå tror jeg at du har blitt lurt! For har du momset inn en hel og mer eller mindre komplett bil til Norge har du også betalt norsk vrakpant. Og da har noen bløffa deg for 1.300+200kr. :respect

 

 

Vrakpanten betaler du først når bilen skal registreres på norske skilter. Når du tar en bil over grensa, så betaler du bare moms på kjøpesummen. Hvis du skal ha norske skilter på bilen, så må du innom ditt lokale tollsted, og fortolle bilen, betale vrakpant, vising på trafikk stasjon osv.

 

Skal du kjøpe en bil i utlandet som delebil, betaler du

KUNN MOMS AV KJØPESUMMEN PÅ GRENSA.........

 

Dette har jeg gjort 3 ganger, så dette vet jeg.

 

Se her hvis fortsatt i tvil : Internett - Tollvesenet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt flere delebiler over grensa som har blitt hugget.

 

 

vrakpant betales ikke før en skal registrere bilen.

 

På den grådige lokalskroten her så krevde de penger for å ta imot bilen,så da ble den delt i noen biter og levert til gjennvinning hos det lokale gjenbrukstorget istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt flere delebiler over grensa som har blitt hugget.

 

 

vrakpant betales ikke før en skal registrere bilen.

 

På den grådige lokalskroten her så krevde de penger for å ta imot bilen,så da ble den delt i noen biter og levert til gjennvinning hos det lokale gjenbrukstorget istedet.

 

 

Jeg har aldrig betalt noe vrakpant for noen bil jeg har tatt inn. Mye penger forlangte dem ? Stokstad A/S i Oslo forlangte null og niks, så lenge jeg viste kvitering på at bilen var momset inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lovlig presset? he he, hørt det og.

Høggeri får betalt for antall kg stål uavhengig om det er presset karosseri stål eller annet stål. uavhengig om det er tysk, russisk, engelsk, zimbabwisk etc etc.

 

 

Ja vel. Så vis du stjeler en bil i eks. Stocholm, smugler den over grensa, slakter den, og får ett norsk høggeri til og presse den, uten spørsmål, ingen ting, bare presser den og får kg prisen for den. Er den lovlig skrotet i norge da liksom ?

Vet at dette var veldig satt på spissen, men en bil må være momset eller tollet inn for og bli presset på ett norsk høggeri.

Høggerier som gjør dette uten att dette er gjort, kan få store problemer. Noen høggerier tar penger for og presse biler som er kun momset, noen gjør det ikke. Er bilen tollet, så er bilen som norsk og regne, så da får du jo vrakpant som en hvilken som helst norsk reg. bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår