vwpassat_tdi Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hei, jeg skal kjøpe Xenon kit. Hva er best av Best av Xenon 4300K eller 8000K. Leser at biler som kommer med Xenon original kommer med 4300K. Det må vel være ekte Xenon siden bil fabrikker velger dette?? Er litt kulere med littegrann blått også da, men blir lyset dårligere? Eller? Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harrymannen Skrevet Desember 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2007 Hvis du kun vurderer disse to, må du velge 4300K. 8000K blir blålilla, alle ser at du har ettermontert Xenon og du får noe svakere lys. Selv har jeg 6000K som jeg er kjempefornøyd med. Meget godt lys og fin farge, synes personlig 4300K blir for intenst hvitt. Kjøp for all del ikke 50W Xenon, da vil mange blinke på deg, de er for sterke. De vanlige 35W settene er perfekte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Hadde du gidda og søkt hadde du funnet en stor Xenon tråd der det står mye om dette og bilder osv.. Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 Fungerer ikke 8000k veldig bra på snøføre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 OKi, som du ser så har jeg redigert litt, jeg mente enten 4300 eller 6000K. Da tror jeg nesten at jeg går for 6000K, selv om det skal være ca 12,5% svakere enn 4300K, men den er vel litt kulere kanskje? Hvis du kun vurderer disse to, må du velge 4300K. 8000K blir blålilla, alle ser at du har ettermontert Xenon og du får noe svakere lys. Selv har jeg 6000K som jeg er kjempefornøyd med. Meget godt lys og fin farge, synes personlig 4300K blir for intenst hvitt. Kjøp for all del ikke 50W Xenon, da vil mange blinke på deg, de er for sterke. De vanlige 35W settene er perfekte. Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2007 4300 er det de fleste biler har, som er orginale med xenon, det gir greit blåskjær og bra lys. mer kelvin = dårligre lys, og mer blå/lillaskjær :) Hadde 6000 på civicen min, funka bra det :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 mer kelvin gir ikke nødvendigvis dårligere lys, bare se på halogen lys, de har jo ca 2000k Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Nå blander du jo epler og pærer til den store gullmedalje. For xenonpærer av en gitt effekt blir lysstyrken lavere med høyere fargetemperatur. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 mer kelvin gir ikke nødvendigvis dårligere lys, bare se på halogen lys, de har jo ca 2000k kan jo ikke begnynne å blande halogen og xenon her nå gutt.. -4300k, 6000k og 8000k hva betyr dette? Dette indikerer fargetemperaturen på pærene. 4300k er kremhvitt og er også den fargen som leveres på alle biler originalt. 6000k er knallhvitt med en smule blåskjær, dette er fargen de fleste velger og som gir best utbytte. 8000k er veldig blåaktig og passer bra til utstillingsbiler og folk som vil ha virkelig xenonpreg, bakdelen med 8000k er at den gir ca 20% svakere lys enn 6000k. Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 kan jo ikke begnynne å blande halogen og xenon her nå gutt.. -4300k, 6000k og 8000k hva betyr dette? Dette indikerer fargetemperaturen på pærene. 4300k er kremhvitt og er også den fargen som leveres på alle biler originalt. 6000k er knallhvitt med en smule blåskjær, dette er fargen de fleste velger og som gir best utbytte. 8000k er veldig blåaktig og passer bra til utstillingsbiler og folk som vil ha virkelig xenonpreg, bakdelen med 8000k er at den gir ca 20% svakere lys enn 6000k. jaja. men xenon lys som har lavere kelvin enn 4300k lyser svakere. er glåskjær i 4300k også;) og 8000k gir vel nesten lillaaktig lys:P beklager at jeg kverrulerer:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Desember 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg har 6000k på golfen og er veldig fornøyd.. gir et sykt lys på kvelden. relativt blått lys, men ikke ubehagelig eller noe.. Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwpassat_tdi Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 Jeg har lagt merke til biler på veien med Xenon, spes nyere biler som BMW 5 serier som orig kommer med Xenon. Det ser veldig bra ut, kun et lite blåskjær på lang avstand. Synes de ser veldig bra og profft ut. Har sett mange biler på veien med mest sannsynlig ettermonterte Xenon, harry som faen BLÅ!! Så nå skal jeg gå for 4300K. Siter VW Passat 1.9Tdi, 1999, sedan, 110hester. Bil med mange feil. Ruller såvidt! Har noen VAG deler til salgs, nytt og brukt :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Desember 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2007 jaja. men xenon lys som har lavere kelvin enn 4300k lyser svakere.er glåskjær i 4300k også;) og 8000k gir vel nesten lillaaktig lys:P beklager at jeg kverrulerer:P Ja det lyser svakere, men det er pga fargeskjæret går mot gult, men lyser fremdeles bedre enn halogen. Skal du ha så mye ut av xenon som mulig burde du velge noe som lyser så hvit som mulig. Du må høyere enn 8000k for å få lillaskjær. Har selv 10.000k på min og det gir ikke noe lillaskjær. Men uansett, så kan du ikke sammenligne 2000k halogen pære mot 2000k xenon(ikke sett xenon under 3000k), da dette er 2 helt forskjellige prinsipper. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olehenri Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 Jeg har lagt merke til biler på veien med Xenon, spes nyere biler som BMW 5 serier som orig kommer med Xenon. Det ser veldig bra ut, kun et lite blåskjær på lang avstand. Synes de ser veldig bra og profft ut. Har sett mange biler på veien med mest sannsynlig ettermonterte Xenon, harry som faen BLÅ!! Så nå skal jeg gå for 4300K. de som er harry blå, er nok helst over 8000k, blir for mye for min del :) Har bilde av gamle bilen min med 6000k, syns det er akkurat passe! :) Siter -- 99`200sx S14A Racing Edition-- 93 200sx S13 - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Desember 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2007 det er nok litt forskjell fra hvilket merke du kjøper xenon fra, her er min med 10.000k nærlys og 6000k tåkelys. Husker hvordan dine 6000k xenon lys så ut olehenri, og de lyste mye blåere enn de jeg har i tåkelysene mine, selvom det var samme kelvin. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.