ZlaleX Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hei! Har en golf II 1,8 GL fra -89. Bilen har stått i 1 år. Så jeg byttet ut batteriet, men fant fort ut at batteriet ikke ladet. Så jeg kjøpte en dynamo på skroten. Nå har jeg problemer igjen. Det trengs bare en liten dytt på bilen så starter den. Den prøver å starte littegranne hver gang. Noen som vet hva problemet er? Er det dynamoen igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Har du ladet opp batteriet etter at det ble tappet ut? Kjøp deg en syrevektmåler og sjekk batteriet ditt. Er syrevekten lav så lad batteriet helt opp! Dynamoen klarer normalt aldri å lade opp igjen ett batteri som er utladet. Og om dynamoen lader kan du finne ut ved å måle batterispenningen mens motoren går. Batterspenning på et omtrent utladet batteri = 12,00V Fullt oppladet batteri = 12,78V Spenning når motoren går bør være over 14V (alt etter turtall og merkespenning på regulatoren). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg