Langerland Skrevet Desember 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2007 Hei! Jeg har en Mercedes Benz 124 Stasjonsvogn 89 modell. Støtdemperene bak på denne er slitte, og trenger og byttes. Problemet er at disse støtdemperne er nivåregulerte, eller hva det er man kaller det, slik at de har en ekstra ledning tilkoblet, og er svært dyre, 5400 kroner stykket. Sedanversjonen av bilen bruker derimot vanlige gassdempere istedenfor nivåregulerte bak, og disse er mye rimeligere, kun 500 kroner stykket. Det jeg lurer på er om noen her vet om det er mulig og bytte ut de nivåregulerte støtdemperne med vanlige gassdempere, da dette er mulig på 123-serien? Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langerland Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 bump? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 hva er slitt igrunn?kanskje lasteventilen har hengt seg? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbfreak Skrevet Desember 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Det fattern fikk hvite er ay disse aldri går istykker.:S Er gasskulene som blir dårlige. Tenkte og bytte til vanlige dempere men det er ikke laget til disse. med litt modding så får du sikkert til det. men undersøk hva det koster for de kulene først. Siter Masse mb deler selges, ta kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Langerland Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2007 Hm, ja, men nå har jo aldri denne nivåreguleringa fungert mens jeg har hatt bilen, så ønsker derfor og bytte til vanlige gassdempere. Snakket med et autorisert mercedes verksted i dag, og de sa at det skulle gå greit å bytte til gassdempere dersom jeg koblet av den pumpa som driver nivåreguleringen, så tror jeg skal prøve dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Desember 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2007 Sånn til opplysning så er det servopumpen som også gir trykk til nivåmatfjæringen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Sånn til opplysning så er det servopumpen som også gir trykk til nivåmatfjæringen.. Kommer an på hvilken motor som sitter i bilen... M102 har hydralikkpumpe som sitter i framkant av motor. Lurer på om den blir drevet av kammen Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet Desember 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2007 Hei! Jeg har en Mercedes Benz 124 Stasjonsvogn 89 modell. Støtdemperene bak på denne er slitte, og trenger og byttes. Problemet er at disse støtdemperne er nivåregulerte, eller hva det er man kaller det, slik at de har en ekstra ledning tilkoblet, og er svært dyre, 5400 kroner stykket. Sedanversjonen av bilen bruker derimot vanlige gassdempere istedenfor nivåregulerte bak, og disse er mye rimeligere, kun 500 kroner stykket. Det jeg lurer på er om noen her vet om det er mulig og bytte ut de nivåregulerte støtdemperne med vanlige gassdempere, da dette er mulig på 123-serien? Takk! Alt er mulig.. Hva er symptomene? Er den veldig myk eller steinhard? Hvordan vet dere at nivåregulering ikke fungerer? Tipper det er feiljustert sensor som er årsaken til eventuell ikke-fungerende regulering. Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg