Gå til innhold

Alu cooler kit til 240. kjøpast kar?

Ranger emnet


Volvo-164E

Anbefalte innlegg

Det tror jeg ikke du finner noen plass. Men det du gjør er å kjøpe deg en kjøler fra BS-bildeler på 450x300x75. Så kjøper du deg 2.5" eksosdeler hos Bilextra,biltema,etc... Så kjøper du deg silicone slanger hos Kollevold. 2x90 grader som går fra 76-63mm, 1x90 grader på 63-63mm og 1x90 grader som går fra 63mm til den dimmen du har ut fra turbo, jeg hadde 51 der. Du må og skjære i lyktekassene og flytte batteriet bak. Husk volvolist til der du skjærer. Der har du kittet dit:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker so mykje:thumb

 

Men har hørt folks om har sagt dei har sett slike sett til salgs for rundt en 5000kr? Men kan hende det berre er ønske tenking.

 

Ja, det har de sikkert.

Om jeg kjøper en cooler og noen trykkrør på ebay og sier til deg: 5k!! så har jeg tjent litt peng..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående silicone slangene så bør du velge riktig. Ikke kjøp umerka slanger, de er ofte bløte og utvider seg fort. Velg Samco Sport, SFS Silicone eller Vibrant. Jeg bruker Samco fra Kollevold. Du slipper under med ca 3500,- om du bruker min løsning. Koster en del de kablene du må bruke fra batteriet og frem. Du må og ha noen avstandshylser som du bruker til feste i bunn. Så lager du deg en fin plate der batteriet har vert og har en terminal som du kobler ledningene i. Kablene som kommer fra batteriet kjører du direkte til starteren, for så å ta en fra starteren og opp til terminalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

kjøp alucooler til ford sierra cowsorth, passer bolt on i originale fester på 240serien :)

måtte punkte fast noen klosser under intercoolern, for å løfte den 30mm, men da passet den rett i.

får disse rimelig på

http://www.ebay.com

http://www.forgemotorsport.co.uk/content.asp?inc=product&cat=0013&product=FMINT097

 

IMG_2815.jpg

IMG_2816.jpg

IMG_2818.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår