ActiveX Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei! Har allerede sotet vinduene, men merker at sotefilmen begynner å løsne opp igjen i kantene.. Noen som vet om en bedre løsning på det med å sote vinduene? Feks spray? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei! Har allerede sotet vinduene, men merker at sotefilmen begynner å løsne opp igjen i kantene.. Noen som vet om en bedre løsning på det med å sote vinduene? Feks spray? Du kan ta og lakke dem med klarlakk, med litt svart farge i;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Du kan ta og lakke dem med klarlakk, med litt svart farge i;) Blir det bra da? :) Men, du vet ikke om det ville fungert bare ved å spraye de? ;) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Du kan ta og lakke dem med klarlakk, med litt svart farge i;) ' HUH? Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Superlim/neglelakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Superlim/neglelakk Vet ikke om dette var seriøst ment fra din side. Men, er det ingen som vet om en bedre måte i å få sotet vinduene med feks, spray? Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blast_off Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Vet ikke om dette var seriøst ment fra din side.Men, er det ingen som vet om en bedre måte i å få sotet vinduene med feks, spray? Han mener at du skal ta superlim eller blank neglelakk øverst for å forsegle kanten slik at den ikke løsner så lett:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Han mener at du skal ta superlim eller blank neglelakk øverst for å forsegle kanten slik at den ikke løsner så lett:) Åkei. Da skjønner jeg. Men, bare et spørsmål vedrørende soting av vinduer. Når man skal eu godkjenne bilen, får man den godkjent med bare bak vinduene sotet? For nå har jeg alle vinduene sotet, så tror ikke det går igjennom eu godkjenninga. Må gjennom den før jeg får skilt på bilen igjen. :P Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Lykke til=) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Åkei. Da skjønner jeg.Men, bare et spørsmål vedrørende soting av vinduer. Når man skal eu godkjenne bilen, får man den godkjent med bare bak vinduene sotet? For nå har jeg alle vinduene sotet, så tror ikke det går igjennom eu godkjenninga. Må gjennom den før jeg får skilt på bilen igjen. :P Du kommer ikke gjennom eu om du har frontruten eller siderutene fremme sotet, da dette ikke er lov. Men du kan jo være heldig :) Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Ford Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Blir det bra da? :)Men, du vet ikke om det ville fungert bare ved å spraye de? ;) Man mikser til klarlakk i en kopp tilsetter maks 10% farge så er det bare og sprøyte i vei;) Men husk og vask rutea veldig godt med f.eks rød sprit eller tynner el lignende. Dette må tørkes av veldig godt før det sprøytes i vei. Må og så huske og støv tørke det veldig godt for støvkorn synes veldig godt på ruta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ActiveX Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Du kommer ikke gjennom eu om du har frontruten eller siderutene fremme sotet, da dette ikke er lov. Men du kan jo være heldig :) Ja, var det jeg var redd for. Men, hvis vinduene bak(baksete rutene) er sotet, går den igjennom da? Har tenkt å fjerne sotfilmen fra vinduet framme. Lykke til=) Takker for den. :) Man mikser til klarlakk i en kopp tilsetter maks 10% farge så er det bare og sprøyte i vei;)Men husk og vask rutea veldig godt med f.eks rød sprit eller tynner el lignende. Dette må tørkes av veldig godt før det sprøytes i vei. Må og så huske og støv tørke det veldig godt for støvkorn synes veldig godt på ruta. Jeg er redd dette vil bli en smule komplisert for min del. Så får først og fremst prøve meg med neglelakk/superlim etter EU godkjenningen. Men, takk for tipset. :) Siter *86 Mercedes BenQ 190 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 _Ford: Har du testet dette? En kompis av meg prøvde dette, og det ble veldig skjoldete.. ActiveX: Du kan ha alle bakrutene ja. Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 _Ford: Har du testet dette? En kompis av meg prøvde dette, og det ble veldig skjoldete.. Jeg har gjort det ved flere anledninger, funker helt fint dette, ingen skjoldinger i det hele tatt, men for en som ikke har noen erfaring med lakkering så er det nok ikke så enkelt, så da er det jo best å få en erfaren lakkerer til å gjøre det Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2007 Han er lakkerer, men jeg vet ikke hvordan han gjorde det.. Pluss at dette ble gjort for lenge siden, han hadde vel ikke blitt orntlig lakkerer da :p Menmen, om det funker så er det jo kult. Hvordan holder det? Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg